Wal-Mart alustas eile internetikaubamaja
Amazon.com hinnasõda teatades, et hakkab müüma 10 uut kauaoodatud raamatu
eeltellimusi oma veebipoe Walmart.com kaudu hinnaga 10 dollarit..
Aga see oli alles algus, kirjutab The Wall Street Journal. Mõni tund hiljem vastas Amzon.com samuti 10dollarilise hinnaga, andes sellega vastulöögi liidrikoha pärast madalate hindade liidrikoha pärast elektronkaubanduses. Wal-Mart reageeris aga sellele 9 dollarilise hinnaga alates täna hommikust.
Wal-Marti sõnul on tegemist osaga strateegiast, mille eesmärgiks on saada suurimaks ja odavaimaks internetikaubamajaks. „Meie eesmärgiks on saada suurimaks ja enimkülastatavaks veebisaidiks,“ kinnitas Walmart.comi juht Raul Vazquez.
Lisaks 10- (täna siis 9-) dollarilisele hinnale neile raamatutele, mis tulevad müüki novembris, müüakse 200 kõige paremini minevat raamatut 50protsendilise hinnaalandusega.
Hinnasõda tekitas aga külmavärinaid kirjastuste seltskonnas. Nii eeltellimuse hinnad, aga ka elektrooniliste raamatute madalad hinnad panevad tarbijaid lootma, et kõik uued raamatud hakkavadki maksma 10 dollarit, mis aga tähendab kogu kirjastustööstuse ümberkorraldamist.
„Lõppmäng on üsna hirmuäratav autoritele,“ lausus majanduslehele ühe raamatukirjastuse juht.
Samas näevad osad autorid ka asja head külge. Ka meil hästi müüv menukirjanik Dean Koontz, kelle peagi ilmuv romaan on samuti 9dollariliste nimekirjas, arvab et tegemist on lühiajalise nähtusega ning see aitab kirjanikke reklaamida. Tema muretseb aga hoopis raamatupoodide kettide pärast, kellelt võetakse ilmselt mingi osa bestsellerite tulust ära.
Amazon.comi aktsia hind langes eile 1,49 protsenti 96,01 dollarini, Wal-Marti aktsia kallines 1,51 protsenti 50,95 dollarini.
Seotud lood
Tänavu 100. tegevusaastat tähistav Rentokil on üle maailma tuntud kahjutõrjeettevõte, millel on ligi 100 000 töötajat enam kui 80 riigis. Eestis on Rentokil aidanud toitlustus- ja majutusasutustel ning catering-firmadel korda luua ja hoida juba üle 20 aasta.