Tarbijakaitseameti jaanuarikuine kontroll tuvastas kaheksa jalatsikauplust, kus ostutšekile oli lisatud tarbijat eksitav teave, et kauplus ei vastuta jalatsite iludetailide kadumise ja purunemise eest.
Viimasel ajal on tarbijad pöördunud ameti poole seoses sellega, et kauplejad on piiranud iludetailidele kaebuste esitamise võimalust, teatas tarbijakaitseamet oma kodulehel.
Amet kontrollis 14 jalatsikaupluses ostutšeki vastavust kehtestatud nõuetega ning leidis, et kaheksa kauplust eksitas tarbijat. Näiteks võib tšekilt leida märkeid, et kauplus ei vastuta aksessuaaride ning jalatsite iludetailide kadumise/purunemise eest pärast ostu sooritamist. Samuti kirjutati seal, et kaunistuste (kivid ja muu) eemaldumine ei kuulu tootmisvigade liiki ning kaunistustele, vahetusdetailidele, sisetaldadele ja nende värvi andvusele, kontsaplekkidele ja lukkudele pretensioone vastu ei võeta.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste kinnitas, et ettevõtjate omavoli seaduste kitsendamisel on lubamatu. "Tarbijatel on oluline teada, et pretensiooni esitamise õigus kehtib ka toodetel olevatele detailidele, mistõttu on eelnevalt näiteks toodud informatsioon väär," rääkis ta.
Eksitavat infot levitanud kauplejatele saadeti välja sellekohased märgukirjad. Kõik kauplejad on lubanud eksitava teabe kassatšekkidelt eemaldada. Järelkontrolli tulemusel on selgunud, et viies kaupluse kassatšekilt on teave eemaldatud, kolme kaupluse puhul on järelkontrolli vajadus, teatas amet.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.