Kaubandus.ee  • 26. august 2010
Jaga lugu:

Kaubamaja II kvartali kasum kasvas hüppeliselt

Tallinna Kaubamaja kontserni II kvartali kasum kasvas mulluselt 13,9 miljonilt kroonilt 77,4 miljonile kroonile.

Käive vähenes viis protsenti, 1,6 miljardile kroonile, teatas ettevõte börsile.

Vaatamata jätkuvast käibe langusest tingitud survele suutis kontsern suurendada

kaupluste rentaablust. 2009. aastal tehtud valusad kärped on end õigustanud ningloonud tänaseks ettevõttele kindla ja jätkusuutliku aluse. Esimesel poolaastal suutis kontsern võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasumit parandada 109,9 miljoni krooni võrra eelkõige palga- ja opereerimiskulude kokkuhoiu arvelt. Tegevuskulude vähendamiseks on suletud ebarentaableid kauplusi, mis teisalt on andnud mõningase panuse käibe langusesse. Paari viimase aasta suure ülevaru probleem on lahendatud, varude tase kontsernis on optimaalne vastates tänasele nõudlusele. Ehkki stardimarginaalid ei ole kasvanud, on allahindlused olnud väiksemad ning võimaldanud kokkuvõttes müüa kaupa kõrgema marginaaliga. Amortisatsioonikulud on langenud seoses 2009. aastal läbi viidud põhivarade allahindlusega. Madalama EURIBORi taseme tõttu vähenes finantskuludemaht võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.                                  

Kaubamajade ärisegmendi 2010. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 538,0 miljonit krooni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga 

võrreldes 8%. Sellest teises kvartalis oli müügitulu 283,6 miljonit krooni, mis oli 2009. aasta II kvartali tuludest 8% madalam. Kaubamajade kahjum 2010. aasta esimesel poolaastal oli 5,1 miljonit krooni, jäädes aastatagusele tulemusele alla 5,4 miljonit krooni.                                                               

Supermarketite ärisegmendi konsolideeritud müügitulu 2010.aasta esimesel       

poolaastal oli 2,3 miljardit krooni, sellest II kvartali müügitulu oli 1,2 miljardit krooni. Mõlema perioodi müügitulu kahanes võrrelduna eelmise aasta võrreldavate perioodidega 3%. Supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum ning puhaskasum olid  2010. aasta I poolaastal 33,7 miljonit krooni, näidates võrrelduna 2009.aasta sama perioodiga 60,2 miljoni krooni suurust kasvu. II kvartali konsolideeritud maksueelne kasum ning puhaskasum oli 43,5 miljonit krooni, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 40,7 miljoni krooni võrra.                       

Supermarketite segmendi müügitulu Eestis oli I poolaastal 2,3 miljardit krooni 

(144,7 miljonit eurot), saavutades 2009.aasta võrreldava perioodi taseme. II   kvartali müügitulu oli 1,2 miljardit krooni (75,4 miljonit eurot), ületades    eelmise aasta võrreldava perioodi müügitulu 2% võrra. Selveri osakaal vabariigispetsialiseerimata kaupluste jaemüügist, kus on ülekaalus toidukaubad, joogid jatubakatooted, oli 2010. aasta I poolaastal 18,5%. Eestis teenitud maksueelne   kasum ja puhaskasum olid 2010. aasta I poolaastal 54,5 miljonit krooni (3,5    miljonit eurot), millest 44,6 miljonit krooni (2,8 miljonit eurot) teeniti II  kvartalis. Kasumite kasvud olid aasta varasemate perioodidega võrreldes        vastavalt 34,3 miljonit krooni(2,2 miljonit eurot) ja 16,0 miljonit krooni (1,0miljonit eurot). I poolaasta majandustulemustele avaldasid positiivset mõju    turundustegevused ja müügikampaaniad, millede tulemusena on, vaatamata mõnedes regioonides toimunud konkurentsi tihenemisele, suurenenud klientide hulk. Samal ajal on jätkatud tööd kuluefektiivsusega. Sõlmitud on täiendavaid kokkuleppeid püsikulude alandamiseks ning üle vaadatud kokkuhoiuvõimalused muutuvkuludes.   

Suurim kokkuhoid on saavutatud tööjõuefektiivsuse osas. Tööjõukulud 2010. aasta

I poolaastal olid 11% väiksemad võrrelduna aasta varasema perioodiga. Kasumi   kujunemisele avaldasid ka mõju uue kaupluse - Rannarootsi Selveri - avamiskulud ning Tallinnas alates käesoleva aasta juunist kehtima hakanud müügimaks.

Selveri müügitulu Lätis 2010. aasta I poolaastal oli 0,2 miljonit krooni (10 000 eurot) võrrelduna 77,9 miljoni krooniga (5,0 miljoni euroga) eelmise aasta

samal perioodil. II kvartalis Lätis müügitulu ei olnud. SIA Selver Latvia 2010.aasta I poolaasta maksueelne ja puhaskahjum oli 24,8 miljonit krooni (1,6      miljonit eurot), vähenedes aasta varasema perioodiga võrrelduna 21,7 miljoni   krooni (1,4 miljoni euro) võrra. Poolaasta kahjumist enamus moodustub          kontsernisisestest kaupluste haldamisega seotud kulutustest. Kuine             konserveerimiskulu oli esimese poolaasta lõpuks viidud tasemeni 3,7 miljonit   krooni (0,2 miljonit eurot), millest kontsernisisesed kulud moodustasid 97%.   

Kinnisvarade ärisegmendi 2010. aasta esimese poolaasta kontserniväline müügitulu oli 19,8 miljonit krooni (1,3 miljonit eurot), kahanedes eelmise aasta sama perioodiga 9% tingituna üüritegevuse vähenemisest Lätis. Segmendi esimese kuue  kuu kasumiks kujunes 51,0 miljonit krooni (3,3 miljonit eurot). See oli eelmise aasta esimese poolaasta kasumist 18,1 miljoni krooni (1,2 miljoni euro) võrra  parem tulemus ja oli peamiselt tingitud Läti tegevuskulude vähenemisest, soodsate intressimäärade tõttu vähenenud finantskuludest ning amortisatsioonikulude vähenemisest.                                            

Autosegmendi 2010. aasta esimese poolaasta müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 96,8 miljonit krooni (6,2 miljonit eurot), jäädes 34% alla     

eelmise aasta sama perioodi tuludele. Teise kvartali müügitulu oli 51,1 miljonitkrooni (3,3 miljonit eurot), mis on 40% väiksem aasta tagusest perioodist.     Tänaseks saavutatud minimaalne kulubaas madalate finantseerimis- ja laokuludega koos parema marginaaliga müügiga aitasid viia segmendi esimesel poolaastal 0,6 miljonit krooniga (0,04 miljonit euroga) kasumisse, aasta tagasi oli segment poolaastaga kahjumis 16,4 miljoni krooniga (1,0 miljoni euroga).

Teises kvartalis teeniti 1,0 miljonit krooni (0,1 miljonit eurot) kasumit, eelmise    

aasta samal perioodil oli kahjum 10,5 miljonit krooni (0,7 miljonit eurot). KIAsõidukite turuosa Baltikumis oli 6 kuu seisuga 2,75% (aasta tagasi 2,17%), mis annab kasvuks rohkem kui 25%.                                                  

Jalatsikaubanduse ärisegmendi konsolideeritud müügitulu 2010. aasta teises     

kvartalis oli 53,0 miljonit krooni (3,4 miljonit eurot) ja esimesel poolaastal kokku 91,9 miljonit krooni (5,9 miljonit eurot). Müügitulu kasvas võrreldes    2009. aasta II kvartaliga 17% ja võrreldes 2009. aasta I poolaastaga 8%. Olulistrolli käibe kasvus on etendanud SHU jalatsiketi hoogne laienemine, samuti ka   edukad turundus- ja müügikampaaniad. Esimesel poolaastal avati seniste

Suurtüki kaupluste asemel uued SHU kingakauplused Tallinnas, Tartus, Rakveres, Kuressaares ja Kärdlas. Hästi on tarbijate poolt vastu võetud ka ABC Kinga uued jalatsimärgid ja kaupluste uuenenud kontseptsioon. Suurt tähelepanu on pööratud klienditeeninduse parandamisele. Puhaskasum oli 2010. aasta teises kvartalis 1,0 miljon krooni (0,1 miljonit eurot). 2010. aasta esimese poolaasta puhaskahjum  kokku oli 8,6 miljonit krooni (0,5 miljonit eurot), vähenedes võrreldes 2009. aastaga 20,1 miljoni krooni (1,3 miljoni euro) võrra.

Kahjumi oluline vähenemine saavutati peamiselt ebaefektiivsete kaupluste sulgemise, kaubavaliku parandamise, ettevõtete siseste ümberkorralduste ja töö efektiivsuse tõstmisega. Edukalt on tööle rakendunud ühine logistikakeskus.     

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt