• 17.02.11, 11:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lihavainen: langetasime palku liiga hilja

Prisma Peremarketi juht Janne Lihavainen märkis Äripäeva Gaselli kongressil, et nende ettevõte hilines masu ajal töötajate palgakärpega.
Kongressil esitati publiku hulgast Prisma Peremarketi juhile küsimus: "Mis oli suurim viga, mille ettevõte tegi masu ajal?"  "Sellest kirjutati eelmisel kevadel nii palju. Me hilinesime tähtajalise palgakärpega, konkurendid tegid seda varem. Me uskusime, et tuleb uus tõus aastal 2010. See oli siis aastane tähtajaline palga kärpeleping," vastas küsimusele Lihavainen.
Prisma Peremarketil on Lihavaineni sõnul kontseptsioon, mis töötab nii headel kui halbadel aegadel. Samuti paneb ettevõte suurt rõhku odavaimale toidukorvile konkurentide hulgas, sest olenemata jõukuse astmest või maailmamajanduse olukorrast jääb tema hinnangul inimestele alati oluliseks ikkagi odavaim toidukorv.
"Soomes on tavaline see, et need, kes sõidavad S-klassi mersudega, räägivad sellest,  kust saab odavamat toitu. Eestis see mõnda aega tagasi nii veel ei olnud. Kuid kõik tahavad odavamat toitu osta. Pärast Soome lama jäi selline suhtumine inimestele sisse. See on Eestis nüüd ka muutunud," märkis Lihavainen.
Isegi siis, kui tulevad jälle paremad ajad, jääb Lihavaineni sõnul hind kliendile väga oluliseks. "Olen küsinud jõukatelt inimestelt Luksemburgis näiteks, seal kasvab aga kõige kiiremni Lidl. Seega - kõik tahavad head hinda," märkis ettevõtja, kelle sõnul jõukus ei pane inimest toitu kõrgema hinnaga ostma.
Ka personal on tema hinnangul ettevõtte eduka toimimise jaoks väga oluline.  "Mulle jäi mulje, et kui mõned aastad tagasi oli töötajate leidmine raske, siis mõned juhid arvasid, et käes on kättemaksuaeg. Olen räääkinud kogu aeg, et ettevõtjal on eriti halbadel aegadel vaja personali toetust. Ei saa nii, et sa ei sobi mulle - järgmine. Personali käibe kiirus oli siis suurem kui müüdavatel kaupadel.
Nii ei saa," lausus Lihavainen konverentsil.
Tema sõnul on maailmas olnud edukad need firmad, kes teevad ise midagi. Hiinlased kopeerivad veel võib-olla 10-20 aastat, kuid ka seal on tööjõupuudus ja lisaks kätele tuleks tema sõnul hakata kasutama ka ajusid. "Eesti on väike riik ja meil pole muud võimalust. Igaüks, kes tuleb  tööle, peab kasutama ka oma ajusid," lausus Lihavainen. Tema hinnangul on oluline teada ka enda nõrkusi, selleks kasutab Prisma klientide tagasisidet.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.10.24, 09:50
Partner Kuukaardi makselahendused koguvad järjest suuremat populaarsust. Loe, mis need on!
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele