Autor: Kaubandus.ee • 7. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rimi: me ei ole seadust rikkunud

Kuigi teenindus- ja kaubandustöötajate ametiühingu hinnangul on Rimi rikkunud seadusest tulenevat kohustust teavitada töötajaid eelseisvatest muudatustest, mis mõjutavad töötajate sissetulekut ja töökorraldust, väidab ettevõte ise vastupidist.

Rimi teatas, et nende kauplustes rakendatud teenindusstruktuuri muudatustega, mille raames ühtlustati klienditeenindajate tööülesanded ja töötasud, ei ole ettevõte seadust rikkunud.

Rimi personalijuhi Õrne Lainde sõnul on Rimi hüpermarketites käimas muudatused, mille eesmärk on palkade ühtlustamine teenindajate võrdseks kohtlemiseks ning parema klienditeeninduse tagamiseks.

”Töötajaid teavitati muudatusest esmakordselt möödunud aasta suvel,” toonitas Lainde. ”Kuu aega enne muudatuste sisseviimist said kõik töötajad tutvuda sellesisulise infokirjaga, milles selgitati eesolevaid muudatusi, lisaks toimus töötajatele infokoosolek, kus viibis ka töötajate usaldusisik,” lisas Lainde.

”Kindlasti ei vasta tõele, et ettevõte tegi töötajatele koondamisähvardusi või rakendas sundi lepingumuudatustega nõustumiseks,” sõnas Lainde. Ta rõhutas, et eriti hoolikalt käsitleti neid juhtumeid, milles olid päevakorras vähenenud tööülesanded ja sellest tulenevalt ka töötasu. „Kaalusime igat juhtumit personaalselt, tulime nii palju vastu kui võimalik,“ lisas Lainde.

Personalijuht lükkab ümber väite, et palgatõus kassapidajatel oli vaid paarikümne eurosendine. ”Rimi teeninduspersonali palk suurenes ümberkorralduse tulemusel keskmiselt 11 eurot,” lausus Lainde. ”Tõsi on see, et liha- ja kalameistrite puhul vähenes palganumber seoses tööiseloomu muutusega, kuid keskmine palk Rimi kaupluste teeninduspersonalil siiski tõusis,” lausus Lainde.

Õrne Lainde sõnul ei ole Rimi teenindajate tööülesannete ja töötasude ühtlustamise eesmärk kulude kokkuhoid, vaid soov pakkuda paremat teenindust ning võrdset kohtlemist. ”Ettevõttele tähendab see senisest suuremat palgafondi, seega ei saa siin rääkida kulukokkuhoiust töötajate arvel,” lisas Lainde.

Rimi ametiühingu usaldusisiku sõnul pole Rimi töötajad temale muutuste kohta täiendavaid küsimusi esitanud ning ta kinnitab, et kõik Rimi teenindajad olid muutuste käigu ja tingimustega kursis ning teavitustöö on piisav. Lainde sõnul on Rimi avatud diskussiooniks ametiühingu esindajatega.

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757