Kaubandus.ee  • 7. märts 2011
Jaga lugu:

Rimi: me ei ole seadust rikkunud

Kuigi teenindus- ja kaubandustöötajate ametiühingu hinnangul on Rimi rikkunud seadusest tulenevat kohustust teavitada töötajaid eelseisvatest muudatustest, mis mõjutavad töötajate sissetulekut ja töökorraldust, väidab ettevõte ise vastupidist.

Rimi teatas, et nende kauplustes rakendatud teenindusstruktuuri muudatustega, mille raames ühtlustati klienditeenindajate tööülesanded ja töötasud, ei ole ettevõte seadust rikkunud.

Rimi personalijuhi Õrne Lainde sõnul on Rimi hüpermarketites käimas muudatused, mille eesmärk on palkade ühtlustamine teenindajate võrdseks kohtlemiseks ning parema klienditeeninduse tagamiseks.

”Töötajaid teavitati muudatusest esmakordselt möödunud aasta suvel,” toonitas Lainde. ”Kuu aega enne muudatuste sisseviimist said kõik töötajad tutvuda sellesisulise infokirjaga, milles selgitati eesolevaid muudatusi, lisaks toimus töötajatele infokoosolek, kus viibis ka töötajate usaldusisik,” lisas Lainde.

”Kindlasti ei vasta tõele, et ettevõte tegi töötajatele koondamisähvardusi või rakendas sundi lepingumuudatustega nõustumiseks,” sõnas Lainde. Ta rõhutas, et eriti hoolikalt käsitleti neid juhtumeid, milles olid päevakorras vähenenud tööülesanded ja sellest tulenevalt ka töötasu. „Kaalusime igat juhtumit personaalselt, tulime nii palju vastu kui võimalik,“ lisas Lainde.

Personalijuht lükkab ümber väite, et palgatõus kassapidajatel oli vaid paarikümne eurosendine. ”Rimi teeninduspersonali palk suurenes ümberkorralduse tulemusel keskmiselt 11 eurot,” lausus Lainde. ”Tõsi on see, et liha- ja kalameistrite puhul vähenes palganumber seoses tööiseloomu muutusega, kuid keskmine palk Rimi kaupluste teeninduspersonalil siiski tõusis,” lausus Lainde.

Õrne Lainde sõnul ei ole Rimi teenindajate tööülesannete ja töötasude ühtlustamise eesmärk kulude kokkuhoid, vaid soov pakkuda paremat teenindust ning võrdset kohtlemist. ”Ettevõttele tähendab see senisest suuremat palgafondi, seega ei saa siin rääkida kulukokkuhoiust töötajate arvel,” lisas Lainde.

Rimi ametiühingu usaldusisiku sõnul pole Rimi töötajad temale muutuste kohta täiendavaid küsimusi esitanud ning ta kinnitab, et kõik Rimi teenindajad olid muutuste käigu ja tingimustega kursis ning teavitustöö on piisav. Lainde sõnul on Rimi avatud diskussiooniks ametiühingu esindajatega.

 

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt