USA mänguasjatootja Mattel sulges Shanghais Hiina seni ainsa Barbiele pühendatud poe. Põhjuseks nõrgad müüginumbrid ja vale strateegia.
Shanghai Barbie kaupluse müüginumbrid langesid alates poe avamisest 2009. aastal vähemalt 30 protsenti, kirjutab Bloomberg. Seda vaatamata Hiina plahvatuslikule jaemüügikasvule läinud aastal.
Hiina turu ekspert Ben Cavender arvas, et Barbie müügi raskused võisid tuleneda sellest, et bränd on Hiinas tundmatu.
Mattel avas 3500 ruutmeetri suuruse Barbie poe Shanghai südalinnas Barbie 50ndaks sünnipäevaks. Kompleksi kuulusid restoran ja spaa, lapsed võisid moelaval proovida Barbie jaoks disainitud moeriideid. „Nad üritasid teha brändiga liiga palju asju korraga,“ ütles Cavender. „Nende tooteid peeti pigem liiga seksikateks kui armsateks.“
Mattel on teatanud, et jätkab Barbie brändi arendamist Hiinas. Barbie brändi tooteid müüakse aastas 3 miljardi dollari eest.
Seotud lood
Selveri pagarilettide küpsetusjuhi Irina Kaganskaja sõnul on viimastel aastatel pagaritoodete müük märkimisväärselt kasvanud. Eriti menukaks on osutunud käsitsi valmistatud ciabatta'd ja focaccia'd oliividega.