Autor: Kaubandus.ee • 13. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinna Kaubamaja müügitulu kasvas 2,5%

Tallinna Kaubamaja kontserni 2011. aasta I kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 96,1 miljonit eurot ehk 2,5% rohkem kui mullu samal ajal, teatas ettevõte börsile.

2010. aasta I kvartali müügitulu oli 93,7 miljonit eurot. Võrdlusbaasi mõjutas 2010. aasta juunis Tallinnas kehtima hakanud müügimaks, mis kahandas kontserni 2011. aasta I kvartali müügitulu 0,5 miljoni euro võrra.

Alates 01.01.2011 korrigeeris kontsern müügitulu arvestuspõhimõtteid, mille tulemusena kõik regulaarsed tulud kajastatakse müügituludes. Varasemalt kajastati teatud osa regulaarseid, kuid põhitegevusega otseselt mitte seotud tulusid muudes ärituludes. 2010. aasta võrdlusandmed on korrigeeritud vastavalt muudetud arvestuspõhimõtetele. Muudetud arvestuspõhimõte kohaselt oleks 2010. aasta I kvartalis kajastatud müügituludes täiendavalt 2,2 miljonit eurot.

Hoolimata mõningate analüütikute ennustustest ning jaekaubandusturu kohatisest kartusest ei toonud eurole üleminek kaasa tagasilööki, vaid konjunktuur hoopiski paranes - Tallinna Kaubamaja kontserni I kvartali müügitulu kasvas aastases võrdluses 2,5% võrra ulatudes 96,1 miljoni euroni.

 

„Arvamusi euro kasutuselvõtu mõju kohta oli mitmeid ning turuosalisedki kartsid - kes vähem, kes rohkem – tarbijate võimalikku eurošokki. Samas läks kõik paremini, kui oleks arvanud,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.“Kuna vahetuskurss oli teada, siis polnud ostupaanikat mullu detsembris ega toimunud ka suurt tagasilangemist tänavu jaanuaris. Eestlased käitusid ratsionaalselt ning see kajastub I kvartali müüginäitajates, mida kahtlemata toetab ka jätkuv majanduskasv.

Raul Puusepa sõnul kasvas käive kontserni kõigis kaubandussegmentides. „Seda suundumust oleme ka ise prognoosinud. Liigume praeguste äridega rahulikus kasvutempos edasi, jälgides samas turul ka muid valdkondi.“

Hästi on aasta esimestel kuudel Raul Puusepa hinnangul läinud Selveri ketil, mis on suutnud jätkuvalt püsida meelisostukohtade seas: „Saame pakkuda klientidele konkurentsivõimeliste hindadega toidu- ja tarbekaupu ning teha häid pakkumisi kõigis kaubagruppides – seetõttu ongi Selver populaarne.“

Raul Puusepp lisas samuti, et kontserni jalatsikaubanduse vallas on lõpule jõudnud edukaks osutunud SHU-kontseptsiooni turuletoomisega seotud ümberkorraldused, Kaubamajade segment on taas liikumas tõusuteel ning ärkamas on autoturg.

Selveri super- ja hüpermarketite 2011. aasta I kvartali konsolideeritud müügitulu oli 72,2 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 1,5%. Kuu keskmine müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 0,34 tuhat eurot kuus, kasvades 2010. aastaga võrreldes 1,6% võrra. Selveritest sooritati I kvartalis 7,7 miljonit ostu, ületades aasta varasemal perioodil sooritatud ostude arvu 0,4% võrra. Selveri ketti kuulub 35 kauplust ja keskusköök.

Kaubamajade ärisegmendi esimese kolme kuu müügitulu oli 16,9 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2,0%. Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 0,66 tuhat eurot kuus, mis on 1,6% rohkem kui mullu samal ajal.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti müügitulu I kvartalis oli 0,6 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 27,2%. Võrreldes möödunud aasta esimese kvartaliga on I.L.U. ketil alates 2010. aasta septembrist avatud ka neljas kauplus Tallinnas Kristiine Keskuses. 2011. aasta teises kvartalis on plaanitud avada ka I.L.U. keti viies pood Tallinnas Ülemiste Keskuses.

Autokaubandussegmendi I kvartali müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 3,8 miljonit eurot, ületades 31,1% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Aasta esimesel kolmel kuul müüdi kokku 202 autot ehk 61 autot rohkem, kui aasta varem samal perioodil.

Jalatsikaubanduse müügitulu I kvartalis oli 2,6 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2010. aasta sama perioodiga 3,2%. 2011. aasta esimeses kvartalis suleti kauplused Hiiumaal ja Tallinnas Foorumi keskuses. Renoveerimiseks suleti Suurtüki kauplus Ülemiste keskuses, kus avanes peale ümberehitust 7. aprillil kaheteistkümnes SHU jalatsikauplus. Sellega on ühtlasi lõppenud Tallinna Kaubamaja  kontsernile kuuluvate kingaäride ümberpositsioneerimine ja suletud viimane Suurtüki kauplus. Edasiste plaanide kohaselt jätkub teises kvartalis SHU jalatsiketi aktiivne laienemine väljaspool Tallinna. Kontserni kahe jalatsikaupluste keti 26-st kauplusest asuvad täna 23 Eestis ja 3 Lätis.

Kinnisvarade ärisegmendi 2011. aasta esimese kvartali kontserniväline müügitulu oli 0,6 miljonit eurot, kahanedes eelmise aasta sama perioodiga 5% võrra.

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvad AS Tartu Kaubamaja, Selver AS, Selver Latvia SIA, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, SIA TKM Latvija, Kia Auto AS, OÜ Ülemiste Autokeskus, KIA Auto UAB, Kia Automobiles SIA, OptiGroup Invest OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, OÜ Suurtüki NK, AS ABC King, Suurtuki SIA, ABC King SIA ning Rävala Parkla AS. Tallinna Kaubamaja kontserni 2010. aasta käive oli 402,8 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757