Eks kui Leiburi Saib ja Ruks edukalt turule tulid, pani see ka konkurendid liigutama, arvas leibade võidukäiku kommenteerinud Leiburi juht Asso Lankots.
Kõik eelmisel aastal turule tulnud leiva-saiatooted olid Lankotsi hinnangul korralikud ja hästi finantseeritud.
"Esikolmik (Nielseni 2010. uudistoodete TOP Rehe rukkileib, Ruks ja Premia rammus koorejäätis - toim) absoluutselt ei üllata. See oli ootuspärane, sest Leiburi Ruks oli meie jaoks aasta kõige edukam uudistoode," sõnas Lankots. Ta väljendas samas kahjutunnet, et Eesti Pagari Rehe rukkileib Ruksist mööda läks. "Teine koht on ikkagi vaid teine koht," ütles ta.
Lankots rääkis, et Leibur plaanis välja töötada keskmisele leivasõbrale vastuvõetava maitse, lisada kättesaadava hind ja panna kõik suuremad kauplused Ruksi korraga müüma.
"Uudistoodet on keeruline kõigisse suurematesse kauplustesse korraga saata, aga selleks on omad võtted. Need tooted, mille eluiga on läbi, tuleb ise tagasi võtta, see on kõige kiirem tee," ütles Lankots. "Peast ei mäleta, mida me Ruksi turuletoomisel tagasi võtsime, aga tegu võis olla ühe kuni kolme tootega."
Lankots tõdes, et reklaam mängib uudistoote müügiedus suurt rolli, kuid leiva-saia edu on kombineeritud hinnast, tootest endast, kättesaadavusest ja kommunikatsioonist. "Leiburi Ruks sai väga tugevat reklaamituge ja jätkame sellega ka tänavu," lubas ta lisades, et ainult reklaamiga Eestis ostjate südamesse ei jõua.
Lankotsi sõnul on leiva-saiatoodete eluiga väga erinev. Nt Leiburi Kirde sai tuli turule 1990ndate keskel ja Tallinna peenleib 2000ndate algul. Mõned Leiburi tooted on müügis olnud aga alla kahe aasta.
"Ikka üritatakse kopeerida," vastas Lankots küsimusele, kas konkurendid edukaid uudistooteid ka järgi teevad. "Leiburi Ruksi sarnane leib on juba turul olemas. Leiburi Saib on veel kopeerimata. Ma arvan, et see sõltub tehnoloogiast, Ruksi on lihtsam jäljendada. Kuis ei jäljendata siiski väga palju, pigem tahetakse teistest eristuda."
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.