• 20.06.11, 16:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rootsi tarbija hakkab väsima

Rootsi tarbija ostuind hakkab raugema, kirjutab Rootsi majandusleht Dagens Industri tänases esikaane loos – mitmes müügivaldkonnas on käibed vähenemas.
„On tekkinud kartused, et kõrgemad intressimäärad ja energiakulutuste kasv avaldab majapidamistele mõju. Siit ja sealt on signaale, et tarbijad on muutunud ettevaatlikumaks,“ ütles Rootsi kaupmehi ühendava organisatsiooni Svensk Handel asejuht Yvonne Ingman.
Seda näitab ka organisatsiooni baromeeter, mis mõõdab kaupmeeste ootusi. Kui aprillis uskus 54% kaupmeestest, et kestvuskaupade müük lähemal kolmel kuul kasvab, siis mais oli nende hulk kahanenud 33%-le.
Üks olulisemaid põhjusi, mis ostuhuvi vähendab, on intressimäärade tõus ning rootslaste seas levinud ujuva intressiga eluasemelaenud. Samuti mõjutavad tarbimist kõrged energiahinnad ja heitlik börs.
Kui tarbimine tõepoolest oluliselt väheneb, oleks sellel tuntav mõju ka Rootsi majanduskasvule. „Eratarbimise osakaal on veidi väiksem kui ekspordil, kuid mõlemad moodustavad pea poole SKPst,“ ütles Rootsi konjunktuuriinstituudi analüütik Klas-Göran Warginger.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.02.25, 09:20
Taldrikust sõltub elamus: kuidas Eesti restoranid nõusid valivad?
Toitlustussektoris edukas olemiseks tuleb pöörata tähelepanu paljudele detailidele. Andekas peakokk ja suurepärane meeskond tagavad toidu järjepideva kvaliteedi, teenindajad loovad meeldejääva elamuse ning sisekujundus koos õigesti valitud toidunõudega aitab kujundada restorani identiteeti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele