Autor: Kaubandus.ee • 22. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Livikol mullu väike müügitulu kasv  

Liviko grupi 2010. aasta konsolideeritud müügitulu tõusis 2009. aasta tulemustega võrreldes kaks protsenti.

Balti riikide kvaliteetalkoholi tootja ja müüja AS Liviko grupi 2010. aasta auditeeritud konsolideeritud müügitulu oli 1,765 miljardit krooni, milles sisaldub 907,7 miljonit krooni alkoholi aktsiisimaksu. Grupi auditeeritud konsolideeritud ärikasum oli 23,9 miljonit krooni, maksude ja amortisatsioonikulu eelne tulu (EBITDA) 54,5 miljonit krooni, teatas ettevõte.

„Kuigi 2010. aasta oli Balti regiooni ettevõtetele raske ja majanduslanguse negatiivsed mõjud olid eriti tuntavad alkoholisektori jaoks, suutis Liviko grupp edukalt kohaneda turulanguse meeleoludega ning parandas juba kolmandat aastat järjest oma turupositsiooni võrdluses teiste Baltimaade alkoholifirmadega,“ ütles AS Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi.

 „Liviko on 2010. aastaga oluliselt liikunud oma strateegilise eesmärgi poole olla Baltimaade kvaliteetalkoholifirma number üks, arenedes liidrikolmikust kõige jõulisemalt ja parandades ühtviisi edukalt positsioone nii hotellide, restoranide, kohvikute kui ka jae- ja hulgikaubanduse sektoris,“ ütles AS Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi. Kalvi sõnul tekitasid raske majandusolukord ja alkoholiaktsiisi tõus kombineeritult soodsa pinnase salaalkoholi laiale levikule kõigis Baltimaades ning kahandasid 30-40%  legaalse kange alkoholi turgu. Liviko viinade müügimaht Eesti turul langes sealjuures 20% ja eksportturgude müük 4,5%. "Viinaturu kahanemine on pikaajaline ja prognoositav trend, mis kaasneb alkoholiaktsiisi tõusu ning kodumaise toodangu konkurentsieeliste järjekindla kaotamisega,“ ütles Kalvi. Prioriteetse arengusuuna, ekspordivõime arendamiseks tegi AS Liviko 2010. aastal olulisi samme, ostes 50% osaluse Jaapani ettevõttes ja värvates kohalpeal töötava Aasia regiooni ekspordijuhi. AS Liviko eksportis 2010. aastal 20 turule: Läti, Leedu, Soome, Norra, Taani, Holland, Suurbritannia, Saksamaa, Austria,  Poola, Venemaa, Valgevene, Ukraina, Gruusia, Hiina, Tai, Jaapan, Ameerika Ühendriigid, Kanada ja Läänemere reisikaubanduse turule. Kaks kuulsamat AS Liviko omatoodangu brändi pälvisid 2010. aastal kõrgeid tunnustusi: Viru Valge viin tunnistati Eesti parimaks alkohoolseks joogiks ning rahvusvahelisel joogikonkursil IWSC omistati Vana Tallinna liköörile kuldmedal – parim oma klassis. Viru Valge sai sel konkursil hõbmedali. AS Liviko grupi 2010. aasta majandustulemustesse on konsolideeritud nii Eesti emaettevõtte AS Liviko, Läti tütarettevõtte SIA Liviko, Leedu tütarettevõtte Liviko UAB  kui ka Jaapani tütarettevõtte Hanza Trading Co tulemused. Eesti, Läti ja Leedu riigieelarvesse maksid AS Liviko grupi ettevõtted kokku 907,7 miljonit krooni alkoholi aktsiisi, millest Eesti riigieelarvesse 663,7 miljonit, Läti riigieelarvesse 155,3 miljonit ja Leedu riigieelarvesse 88,6 miljonit krooni.

AS Liviko kuulub Balti riikide kolme suurema alkoholifirma hulka, pöörates tootmise kõrval sama suurt tähelepanu ka alkohoolsete jookide impordile. AS Liviko annab Eestis, Lätis, Leedus ja Jaapanis tööd 371 inimesele.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757