Autor: Kaubandus.ee • 29. september 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maailma kaubamajade liidu juht: kaubamajad on vaatamiseks

Maailma kaubamajade liidu (Intecontinental Group of Department stores ehk IGDS) juhi Werner Studeri sõnul ei vaja inimesed vägapalju asju, aga tahavad tulla ja vaatada, mida kaubamaja pakub. Seetõttu peab kaubamaja neid üllatama.

Järgneb intervjuu IGDS tegevjuhi Werner Studeriga:

Mis on Teie organisatsiooni eesmärk?

Saame kokku selleks, et arutada, kuulata üksteise kogemusi. See on grupp, kus on mittekonkureerivad kaubamajad, mis aitavad üksteist. Meil on toimumas palju seminare ja konverentse, kus kaubamajad vahetavad üksteisega kogemusi.

Seega asi ei ole rahas, vaid kogemustes?

Asi ei ole rahas, vaid kasu saamises sellest organisatsioonist, kuidas teenida raha.

Teil ei ole liikmeid iga riigis, miks?

Kaubamajade äri on niššiäri. Igas riigis pole kaubamajasid. Kui me otsime uusi liikmeid, jälgime me seda, milline on töökus ja milline on tootluse tase.

Milline on olukord kaubanduses arvestades ümberringi toimuvat?

Hetkel on tõesti kaubanduseturul suhteliselt miksitud pilt. See on tõsi, et kliendid on natukene tagasi tõmbunud. Meie grupi liikmed on öelnud, et aasta oli kuni juuni-juulini hea, aga august ja september pole olnud head. Huvitav on see, et nimesed ikkagi lähevad poodi, aga kulutavad vähem.

Kui palju on ruumi uute kaubamajade jaoks?

Praegu on palju keerulisem avada uut kaubamaja. See nõuab investeeringuid, väga head asukohta, aga tänaseks on kõik head asukohad juba võetud. Või sa peaksid maksma väga kõrget hinda, mida ei teeni tagasi.

Rääkides Tallinna Kaubamajast, kui hästi nemad teevad oma tööd?

See on ilus kaubamaja. Kaubamaja liitus meie organisatsiooniga umbes kümme aastat tagasi. Need muutused, mis on toimunud, on minu arvates suured. Ma mäletan, kui ma tulin esimest korda siia, siis Kaubamaja meenutas idabloki stiili.

Aga siis sa näed, et seal on ajalugu ja näed suurt potentsiaali. Ma arvan, et ka juhtkond nägi seda suurt potentsiaali ning nad hakkasid ehitama. Iga kord, kui nad on tulnud seminaridelt, on nad midagi muutnud. Nad on õppinud ka kolleegidelt, kui oluline on näiteks ilukauplus. Nad oskavad hästi üllatada klienti, mis on ka kaubamaja eesmärk.

Miks investorid peaksid investeerima kaubamajadesse?

Neil on hea kasum. Kasum on väga ahvatlev äri jaoks. Samuti on neil pikajaline stabiilne kasum. See on ka balanss portfelli jaoks.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757