Eesti inimene ostab toidupoes iga kümnenda euro eest private labeli toote ja kulutab tulevikus kaubakettide omamärgitoodetele üha enam. Kohaliku tootja paneb see aga järjest enam sundseisu, kus enda väljatöötatud toote edu võib tootja vastu keerata.
See, kui palju Eesti jaekettide riiulitest on täidetud keti omakaubamärgiga, varieerub eri kaupluste vahel päris palju. Kui Selver ja Prisma müüvad omatooteid mõne protsendi jagu, siis Rimis on see osakaal 16%. Kettide strateegiad on erinevad - Rimi tahab tulevikus, et igas olulisemas tootegrupis oleks private label, väiksema osakaaluga kettidel on plaanid tagasihoidlikumad.
Private label toodetega püütakse rahuldada erinevate ostjate vajadusi, et ka hinnatundlikumad tarbijad leiaksid kauplusest usaldusväärse kvaliteedi ja madala hinnaga tooteid, ütleb Maxima kommunikatsioonijuht. Rimi kommunikatsioonijuht kinnitab samuti, et jaeketi omamärgitoode on tavalistest bränditootest odavam ja seda koguni 10-25%.
Miks tarbija ei võiks tootja bränditoodet saada kätte sama hinnaga? Miks kohalikud tootjad jaekettide omatoodete vastu on? Kuidas tunda ära Eestis toodetud
private’it? Ja millal jõuab Eestis kätte Inglismaale ja Šveitsile sarnane aeg, kus pooled kaupluste riiulitest on täis jaeketi oma märgiga tähistatud tooteid, loe lähemalt tänasest Äripäeva paberlehest. Pikemalt saad artiklit lugeda
SIIT.
Seotud lood
Selver laiendas oma premium-segmendi kodukaupade valikut, tuues Eesti turule eksklusiivse Maku Elements köögitarvikute sarja ning lisades valikusse ka Soome disainiikooniks kujunenud Marimekko tooted.