Kaubandus.ee  • 5. märts 2012
Jaga lugu:

Poodnik: jaemüügi kasv tuleb hinnatõusu arvelt

Jaemüügi kasv ei tule tarbimise, vaid hinnatõusu arvelt. Kui hinnad oleksid samad, siis käive oleks langenud, märkis toidukauplust pidava Tüdrukud OÜ omanik Kaire Ree.

 „Nende statistiline tõus on ainult hinnatõus,“ kommenteeris Ree jaanuaris kasvanud jaemüüki. 2012. aasta jaanuaris suurenes statistikaameti andmetel jaemüük eelmise aasta sama perioodiga võrreldes püsivhindades 15%, ulatudes 317 miljoni euroni.

Tegelikku tarbimise kasvu pole Ree hinnangul toimunud. „Toidupoes on müük küllaltki stabiilne läbi aasta, aga müügikasvu küll kuskilt ei ole näha – vähemalt meil mitte,“ lausus ta.

Ree sõnul pole majanduskriis kaupluse käivet mõjutanud, kuid käive on enam-vähem sama hindade kasvu tõttu. „Jaanuari jaemüügi kasv tuleb hinnatõusu arvelt. Sest tegelikkuses, kui hinnad oleksid samad, siis käive oleks langenud. Hindade tõus on ikkagi toimunud,“ märkis ta. Poodnik lisas, et võidakse väita, et meil hinnad ei tõuse, kuid tegelikult tõusevad iga päev mõningate toodete hinnad.

Ree ei näe võimalust, et sisetarbimine võiks lähiajal kasvama hakata. „Kui kulud koguaeg tõusevad, siis mille arvelt sa maksad inimestele rohkem palka. Käive ei tõuse, ainult kulud tõusevad.“

„Võib-olla jah, et need, kes toodavad ja ekspordivad, neil on mingi variant töötajate palku tõsta. Need, kes on kohapeal, neil on täiseti võimatu, hinges hea meelega tõstaks palku, aga mille arvelt? Kui palk ei tõuse, aga kulud kasvavad, kust see tarbimine siis tuleb?“ rääkis toidukaupluse omanik.

 

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt