Prantsuse jaekaubanduse hiid Carrefour teatas kahanenud 2011. aasta puhaskasumist ja lisas, et kärbib kulusid ning investeeringuid sel aastal. Põhjuseks mitmed strateegilised möödapanekud ja nõrg koduturg.
Carrefour teenis möödunud aastal puhaskasumina 371 miljonit eurot. Aasta varem oli sama näitaja 433 miljonit. Põhjuseks tegevuskasumi järsk langus koduturul Prantsusmaal ja Euroopas. Käive tegi imepisikese kasvu, liikudes 80,51 miljardi pealt 81,27 miljardi euroni, vahendab Wall Street Journal.
Läinud aastal alandas Carrefour aastast kasumiprognoosi koguni viiel korral, millest viimane leidis aset oktoobris. Firma on jätkuvalt hädas koduturul, kus kummitab nägemus, et poe hinnad on liiga kallid ning hüpermarketitel kasvab surve muutuda mugavamaks ja väiksemaks.
Viimastel aastatel on firma erinevate strateegiate vahel hüpanud, mille tulemuseks on langenud käive ja turuosa. Firma suurendas massiliselt hindu enne eelmist aastat, kui keskenduti taas igapäevastele madalatele hindadele.
Carrefour tegi ettepaneku maksta dividendi 52 senti aktsia kohta. Aasta varem oli väljamakse 1,08 euro suurune.
Firma aktsia Pariisi börsil on täna keskpäevaks kukkunud 1,11%, 17,43 euroni.
Seotud lood
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele