Autorid: Annika Matson, Annika Matson Kald • 8. oktoober 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Jüri lähedale tuleb Eesti esimene outlet-keskus 

AS Süda Maja loob Tallinna Kaubandusparki tehasekaupluste (inglise keeles outlet) keskuse, mis avab uksed 2013. aasta hilissuvel.

Rae valda rajatava Eesti esimese tehasekaupluste keskuse Tallinn Outlet pinnast on tänaseks broneeritud enam kui 40% – oma outlet-kaupluse avavad teiste seas Timberland, Puma, Champion, NIKE, CROCS ning Levi’s. ASi Süda Maja poolt arendatava ostukeskuse uksed plaanitakse avada tuleva aasta hilissuvel. 

"Eesti on Euroopa kontekstis omaette nähtus, kus on välja kujunenud jaeturg, kuid ei ole mitte ühtegi tehasekaupluste keskust,“ rääkis ASi Süda Maja juhataja Veiko Murruste. Ta lisas, et tänases tundlikus keskkonnas, kus rõivad ja jalatsid on kallid ja valik väike, tunnevad nii ostuturistid kui Tallinna ja selle lähipiirkonna inimesed taolise lahenduse üle üksnes head meelt.

11 500 ruutmeetri suurune Tallinn Outlet on Rae valda rajatava Tallinna Kaubanduspargi, endise nimega tuntud ka kui Ameerikanurga Äripargi laienduse esimene etapp. "Kõrvuti tehasekaupluste keskusega avatakse siin veel hüpermarket, mida opereerib Eesti suurim toidu- ja esmatarbekauba kauplustekett ETK. Sportland avab siin oma  esimese uudse kontseptsiooniga XXL kaupluse,“ selgitas Murruste ning lisas, et tehisjärve ümbruses hakkavad asuma ka restoranid ja kohvikud ning talvekuudel saab järve kasutada väliliuväljana.

Koostööpartner Rohleder Lumby Retaili ja Berliinis asuva SJ Internationali esindaja Simon Rohlederi sõnul on jaekaubandusettevõtete huvi Tallinna Kaubanduspargi turustuskampaania vastu olnud suur. "Tallinn on üks vähestest pealinnadest, kus ei ole ühtki uut tehasekaupluste keskust. Niisiis pole üllatus, et selle projekti vastu tuntakse huvi. Tänu mitmekesisele poliitilisele ja kultuuripärandile ning dünaamilisele ärisektorile – eriti elektroonilise side valdkonnas – Eesti turismisektor muudkui kasvab.”

ASi Süda Maja poolt tellitud uurimuse kohaselt on prognoositav tehasekaupluste keskuse külastajate arv umbes kaks miljonit külastajat aastas. Tallinnasse saabub igal aastal peaaegu kolm miljonit turisti, Eesti on ka kõige kiiremini kasvava majandusega Balti riik, mistõttu on tegemist lähipiirkonna ühe olulisima turismisihtkohaga. 

AS Süda Maja on 1999. aastal asutatud ettevõte, mille põhitegevusteks on kinnisvara arendamine.

Tallinna Kaubanduspark (www.ameerikanurga.ee) asub Rae vallas, Jüri asula vahetus läheduses, 10 km kaugusel Tallinna linnapiirist. Tallinna Kaubanduspark külgneb Tartu maantee ja Tallinna ringteega ning paikneb magistraalide lõuna- ja läänesuuna vahelisel alal. Tallinna Kaubanduspargi suurus on 84 hektarit.

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757