Swedbank uuris Eesti kaubandusettevõtete hoiakuid, millest selgus, et kuigi mahte loodab 2013. aastal kasvatada valdav osa kaupmeestest, tuleb teha selle nimel tõsiseid pingutusi.
Swedbanki ettevõtete panganduse tegevdirektor Robert Kitti sõnul on kaupmehed buumijärgsest kukkumisest taastunud ning on pangast mõnevõrra optimistlikumadki. „Kui 83% kaupmeestest kavatseb 2013.a mahte suurendada, siis 57% plaanib mahte kasvatada rohkem kui 5%. Seejuures tundub, et kasve hinnates ollakse kahe jalaga maa peal – võimalusi otsitakse nii oma tegevuste optimeerimiseks, sortimendi laiendamiseks kui müügivõrgu arendamiseks. Samuti soovitakse panustada turundusele senisest enam.“
Tegevuste optimeerimist pidasid Kitti sõnul oluliseks koguni 82% kaupmeestest, tuues välja nii efektiivsemad protsessid kui püsikuludega tegelemise. „Kuigi optimeerimine tuleneb vajadusest kohaneda konkurentsi ja kuludega, on tarbijate jaoks positiivne sõnum kindlasti see, et võimalikku juurdehindlust ei nähta enamasti mitte suurema numbri hinnasildile kirjutamises, vaid parema sisseostuhinna kauplemises,“ märkis Kitt. Uuringu järgi ei plaaninud juurdehindlust üldse suurendada aga koguni 43% kaupmeestest.
„Kaupmeeste vastustest tuli välja ka see, et konkurentsist tulenevalt otsitakse uusi lahendusi klientide lojaalsuse suurendamiseks, mis tähendab loodetavasti läbimõeldumaid lahendusi ja personaalsemat lähenemist,“ lisas ta.
Kuigi kaupmehed kaaluvad 2013. aastal mahtude kasvatamise ühe võimalusena ka laienemist, ei näe me Kitti sõnul tõenäoliselt laienemist „iga hinna eest“ – uusi asukohti otsides vaadatakse ringi peamiselt Tallinnas, kuid ka siin on olulisel kohal nii rendikulud kui konkreetne asukoht.
Swedbanki kaubandussektori uuringus osales ligi 120 Eesti kaubandusettevõttet. Uuringus vaadeldi eraldi nii suurte, keskmiste kui väiksemate esmatarbekaupade ja spetsialiseeritud kaupade müüjate hinnanguid ja plaane 2013. aastale.
Seotud lood
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.