• 07.05.13, 10:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kevad elavdas autoturgu

Uute autode müük tegi aprillis jõudsa hüppe üles ja seda ennekõike sõiduautode arvelt.
Aprillis müüdi Eestis kokku 1913 sõiduautot, mis oli märtsiga võrreldes ligi kolmsada sõiduautot enam, teatas autode müügi ja teenindusettevõtete liit (AMTEL). Samuti ületas sõiduautode müük tublisti ka möödunud aasta aprillikuu näitajaid. Tarbesõidukite müük sedavõrd suurt hüpet küll ei teinud, kuid aprillis klientidele üle antud 316 kaubikut, veokit ja bussi on siiski rohkem kui eelmisel kuul.
Erinevate segmentide jaotuses kasvas enim väiksemate keskautode müük. Seevastu märtsis hüppe teinud maasturite osakaal langes veidi, taandudes aasta esimeste kuude tasemele. "Maastureid on siiski müüdud tänavu talvel ja kevadel palju jõudsamalt kui varasematel perioodidel ning seda on mõjutanud ilmselt nii pikale veninud talv kui ka meie teede ja tänavate nukker olukord," kommenteeris AMTELi tegevjuht Arno Sillat.
Alternatiivkütust kasutavate autode osas müüdi eelmise kuuga võrreldes vähem ka elektri- ja hübriidautosid, vastavalt 6 ja 22.
Automarkide osas on jätkuvalt liidrikohal Toyota 271 autoga, edestades tublisti talle järgnevaid Hondat ja Volkswagenit, kelle tulemused aprillis olid vastavalt 190 ja 186 müüdud sõiduautot. Sillat märkis, et suurima hüppe eelmiste kuudega võrreldes tegi Kia, ületades märtsikuu läbimüüki pea kahekordselt ja tõustes sedaviisi markide seast neljandale kohale.
Tarbesõidukite poolelt tegi pea sarnase hüppe Volkswagen, kes tänu heale müügile kaubikute segmendis tõusis aprillikuus turuliidriks kokku 53 autoga. Volkswagenile järgnesid Peugeot 43 ja Citroen 36 autoga. Veokeid osteti aprillis täpselt sama palju kui märtsis, ehk siis 60, ja antud segmendis tegid parima tulemuse Volvo ja Scania.
„Hinnates uute autode aprillikuu müüki Eestis, teeb kindlasti rõõmu elektriautode ja hübriidide müügi edenemine,“ kommenteerib Sillat. Lisades, et arvud on küll väikesed, kuid huvi on pidev.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 18:25
Müük kasvab, kui kasutad korralikku logistikat
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele