Autor: Maarit Eerme • 23. august 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vaata, milline jaekett on kaotanud kolme aastaga enam turuosa

Tiheda konkurentsiga Eesti jaekettide seas käib pidev võistlus klientide nimel. Kolme aasta lõikes on kõige enam turuosa kaotanud Rimi Eesti Food.

2012. aastal kaupade jaemüük spetsialiseerimata kauplustes, kus ülekaalus toidukaubad,  joogid ja tubakatooted oli 1,92 miljardit eurot.

Eesti jaekaubanduse turuosad (muutus 2010-2012, %):

1. ETK 21,9% (sisuliselt muutumatu) Kaupluste arv on kolme aasta jooksul vähenenud 364st 357 kaupluseni2. Rimi Eesti Food 18,7% (-2%). Kaupluste arv on tõusnud 81st 83ni.3. Maxima Eesti 17,5% (+1,8%). Kolme aasta jooksul on avanud 16 kauplust, kasvatades kaupluste võrgustiku 70ni. 4. Selver 17,2% (-1,1%). Kolme aasta jooksul on avanud 3 kauplust ja kaks gurmeekauplust Tallinnas. Kaupluste kasv 35st 40ni.5. Prisma 9,2% (+2%). Kolme aasta jooksul on avanud ühe uue kaupluse. Prismal on kokku 8 kauplust.

Turuosad on arvutatud ettevõtete majandusaasta aruannetes näidatud käivete põhjal.

Allikad: Ettevõtete majandusaastaaruanded ja Statikaamet

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757