Alexela kolmanda kvartali tulemustest selgub, et bensiini- ja diislikütuse müük väheneb, kuid kaubandussegment kerkib turu keskmisest jõudsamalt.
Alexela juhi Ain Kuusiku sõnul on nende ettevõtte jaoks kolmas kvartal andnud häid tulemusi, kuna lisandunud on vedelgaasi osa. "Kui peaksime võrdlema vaid autodele müüdavaid kütuseliitreid, siis oleksime halvemas seisus," ütles ta. Kuusiku kinnitusel on müüdava kütuse maht vähenenud ning sealt pole enam võimalik kulusid kärpida.
Alexela juhi ütlusel ei saa siiski bensiini ja diisli vähenemist põhjendada autogaasi (LPG) müügi lisandumisega, kuna LPG osakaalu kasv on väiksem kui muude kütuste mahu kadu.
Kuusiku teatel on Alexela kaubanduse osa kasv ületanud Eesti keskmist ehk mulluse ja tänavuse kolmanda kvartali võrdluses on kasv ligi 14%. Alexela kaubandus hõlmab kõiki tanklate kaupu ja teenuseid nagu haagiste rendid, balloonide müügid, kohvid-saiad. "Inimesed on kaubanduskeskustest hakanud rohkem tulema tanklatesse kohvi ja võileibu ostma," märkis Kuusik.
Neljas kvartal on Alexelal mullu sama perioodiga võrreldes alanud kehvemalt, kui vaadata müüdud kütuse mahtu. Peamiseks põhjuseks hindab Alexela juht nn musta kütuse osakaalu ja eelmise aasta külmemat oktoobrit. "Ootasime turult musta kütuse kadumist, kuid seda ei juhtunud. Ma ei usu, et esimese poolaastaga midagi väga palju muutub, see on ummikseisus," ütles Kuusik.
Musta kütuse baasilt on Alexela kaotanud Kuusiku sõnul mitmeid suuri kliente ja hankeid, kuna Alexela hinnad pole turul kohati olnud konkurentsivõimelised. Sellegipoolest ei kavatse juht alla anda, panustades uute klientide leidmisele.
Kuusiku hinnangul jääb järgmise aasta kaubanduse võimalik tõus hindade tõusust sõltuvaks. Tema sõnul ei saa enam üldist hindade tõusu põhjendada kütuse kallinemisega, kuna kütus on üks väheseid odavnenud kaupu.
Alexela Oili eelmise aasta müügitulu oli ligi 134 miljonit eurot, millest ettevõte teenis 1,2 miljonit eurot ärikasumit.
Seotud lood
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.