Rahvusvaheline mänguasjaekspertidest koosnev trendikomisjon on välja selgitanud selle aasta 4 peamist trendi mänguasjamaailmas, mida esitleti selle aasta maailma suurimal mänguasjamessil Spielwarenmesse Nürnbergis Saksamaal.
Fit4Life: mänguasjad, mis soodustavad elulisi oskusi
Vanemate jaoks muutub aina olulisemaks, et nende lapsed omandaksid mängides eluks vajalikke oskusi. Praktilised tegevused nagu aiatööd, õmblemine, käsitöö, kokkamine, arsti mängimine – need mänguasjad arendavad olulisi oskusi, mida lapsed saavad ka hiljem kasutada.
Retromania: retro mänguasjad ja retro litsentsid
Mänguasjad ja kangelased, keda täiskasvanud oma lapsepõlvest mäletavad, on ärkamas taas ellu. Lapsevanemad tutvustavad meeleldi positiivseid elamusi oma lapsepõlvest ning ostavad mänguasju, millega nad ise lapsepõlves mängisid. Tänapäeval on nendele mänguasjadele lisatud tihtipeale lisaks erinevaid tehnilisi vidinaid.
Mini is King: mini versioonid mänguasjadest/mängudest
Linnastumisel on meie eluruumid muutunud väiksemaks ning me ise oleme muutunud mobiilsemaks. Selline areng on pakkumas väljakutseid tootearendusele, seda eriti erinevate mängude tootjatele. Neid muudetakse võimalikult kompaktseks, et need vastaksid meie mobiilse/pidevas liikumises oleva elu vajadustele.
TechToys: tehnika kohtub traditsioonidega
Reaalse ning virtuaalse elu vaheline piir muutub aina ähmasemaks, avades seeläbi uusi võimalusi mänguasjade tööstusele. Traditsioonilised mängud ning digitaalne maailm on loomas põnevaid mängukombinatsioone, mis pakuvad huvi nii noortele kui vanadele.
Maailma suurim mänguasjamess Spielwarenmesse toimus Saksamaal Nürnbergis juba 65 korda. Messil tutvustasid oma uusi mänguasju ja tooteid 2 748 ettevõtet 61-st riigist. Messi külastas 76 000 mänguasjade sektoris tegutsevat spetsialisti 112-st riigist.
Mänguasjade suurimportijad ütlevad, et just antud messilt saavad alguse ülemaailmsed trendid mänguasjamaailmas. See on koht, kus on võimalik tutvuda uute/innovaatiliste toodetega ning tootjatel on võimalus testida oma uusi ideid ning hinnata oma uute toodete potentsiaali, millest lähtuvalt teha oma järgmisi otsuseid.
Seotud lood
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.