• 12.02.14, 16:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubamaja kasum kasvas 8,5%

Tallinna Kaubamaja teatas neljanda kvartali puhaskasumiks 8,9 miljonit eurot ja käibeks 138,2 miljonit eurot. Ettevõtte kinnitusel toetas käibe kasvu tugev toidukaupade ja sõidukite müük.
Kaubamaja neljanda kvartali puhaskasum suurenes võrreldes 2012. aasta neljanda kvartaliga 8,2 miljonilt eurolt 8,9 miljoni euroni ehk 8,9%. Käive suurenes sama ajaga 8,5%, 127,4 miljonilt eurolt 138,2 miljonile.
Kontserni mullune käive kasvas 6,6%, 467,8 miljonilt eurolt 498,7 miljonile. Puhaskasum vähenes võrreldes 2012. aastaga 16,3%, 20,9 miljonilt eurolt 17,5 miljonile.
Kaubamaja kirjutas enda majandusaruandes, et aasta teisel poolel hoogustunud käibe kasv andis põhjust rahuloluks tugevate müügitulu kasvunumbritega ka kogu aasta kokkuvõttes. Käibe kasvu toetas tugev toidukaupade ja sõidukite müük kontsernis. Jalatsi- ja riidekaupade müüki mõjutas pikk soe sügis, mis kestis aasta lõpuni ja pärssis tugevalt talvekaupade müüki.
Kontserni teatel kasvatas nende sihikindel tegevus brutomarginaali parandamisel, eriti supermarketite segmendis, IV kvartali kasumi ligi 9% kõrgemaks aasta varasemast, ehkki tööjõukulud ja muud tegevuskulud, eriti soojus- ja elektrikulud, kasvasid endiselt käibe kasvust kiiremini.
Supermaketite ärisegmendi eelmise aasta konsolideeritud müügitulu oli 343,1 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 4%. IV kvartali konsolideeritud müügitulu oli 92,1 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 6,1%. Selveritest tehti mullu 33,8 miljonit ostu, mis ületas aasta varasemal perioodil tehtud ostude arvu 3,7% võrra.
Swedbank ootas Kaubamaja neljanda kvartali käibele kaheksaprotsendilist kasvu, 137 miljoni euroni. Puhaskasumile prognoosis Swedbank 11protsendilist, langust 7,3 miljonile eurole. Swedbanki soovitus Kaubamaja aktsiale on "hoia" koos 5,7eurose hinnasihiga.
LHV Panga analüütikute sõnul olid Kaubamaja esialgsed müüginumbrid nende prognoosidest paremad. "Põhifookus on marginaalidel ja seda eriti supermarketite segmendis. Marginaalid on olnud nõrgad kogu 2013. aastal ja me oleme neljanda kvartali suhtes konservatiivsed. Seetõttu ootame neljanda kvartalile nõrka kasuminumbrit," kinnitas LHV, kes ootas neljanda kvartali käibele 4,9%st kasvu, 133,9 miljoni euroni ja kasumile 10,8% langust, 7,3 miljoni euroni.
LHV soovitab Kaubamaja aktsiat osta ja peab aktsia õiglaseks hinnavahemikuks 6,45-7,15 eurot. Nii LHV kui ka Swedbank prognoosisid mõlemad Kaubamaja kasumiks 7,3 miljonit eurot.

Seotud lood

Blogid
  • 28.01.14, 10:02
“Kas juht ütleb tere?” ehk kuidas oleks töötada Tallinna Kaubamajas
Koolitaja Raimo Ülavere kirjutab Mindsweeper blogis, et kuidas on töötada Tallinna Kaubamajas, sest see on organisatsioonina Eestis kaheldamatult haruldus. Loe miks?
Uudised
  • 10.01.14, 09:47
Kaubamaja automüügi tulu kasvas 44%
Tallinna Kaubamaja börsile saadetud IV kvartali müügitulemuste kohaselt kasvas neljandas kvartalis aastaga autokaubanduse käive 44,4%.
Uudised
  • 11.02.14, 10:20
Kaubamaja: info edastamisel on oluline selge sõnum ja inimeste kaasamine
Kaubamaja turundusdirektor Anne-Liis Ostovi sõnul peab info edastamisel silmas pidama, et sõnum oleks töötajale lihtne ja arusaadav. Hea tulemuse annab inimeste kaasamine ja selge arusaam oma rollist kampaania õnnestumiseks.
Uudised
  • 13.02.14, 09:39
Puusepp: Kaubamaja tulemustega võib rahul olla
Kaubamaja neljanda kvartali müügitulu kasvas võrreldes varasema aastaga 8,5% ning puhaskasum sama ajaga 8,9%. Ettevõtte juhi Raul Puusepa sõnul võib tulemustega rahul olla.
  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 18:25
Müük kasvab, kui kasutad korralikku logistikat
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele