• 11.02.14, 10:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubamaja: info edastamisel on oluline selge sõnum ja inimeste kaasamine

Kaubamaja turundusdirektor Anne-Liis Ostovi sõnul peab info edastamisel silmas pidama, et sõnum oleks töötajale lihtne ja arusaadav. Hea tulemuse annab inimeste kaasamine ja selge arusaam oma rollist kampaania õnnestumiseks.
Neljapäeval Tallinna Kaubamajas toimunud Kaubanduse klubis „Kuidas tulemuslikult informeerida kaubandustöötajaid?“ rääkis turundusdirektor Anne-Liis Ostov, et Kaubamajas töötab 784 inimest, kellest 705 on naised. „See teeb ühte pidi kommunikatsiooni kergeks ja samas ka raskeks – vahel liigub info väga kiiresti, vahel kipub „koridorikoosolekutes“  muutuma või hoopis kaduma,“ rääkis Ostov.
Turundusdirektori sõnul tuleb info liigutamisel alati läbi mõelda, milline kanal on konkreetse sõnumi töötajateni viimisel kõige efektiivsem. Võimalusi on mitmeid -  sütitav kõnekoosolek, informatsioon intranetti, siselehte, memo puhketoa seinale, ühised ettevõtmised jms. „Praktilise info edastamise teeb kergemaks, kui töötajad on ise kampaaniasse kaasatud ja saavad reaalselt selle õnnestumiseks kaasa lüüa rohkem kui nende roll teenindajana igapäevaselt nõuaks,“ ütles Ostov. Näitena tõi ta erinevate Kaubamaja kampaaniate raames toimuvad kostüümivõistlused, töötajate osalemine Kaubamaja Facebooki galeriides, TV-reklaamides jms. Ostov kinnitas, et ühe kampaania raames planeeritakse sama tõsidusega alati nii sise- ja kui ka väliskommunikatsiooni.
Kaubamajas on infovool väga suur, millest tulenevalt tuleb hoolikalt läbi mõelda, mis on töötajatele edastatava kampaaniasõnumi kõige tähtsam iva, mis peab kindlasti kohale jõudma. „Info vastu võtmine on lihtsam, kui töötaja saab täpselt aru oma panusest. Ise kampaanias kaasa lüües saab kohustusest fun ja lihtsam on omandada ka praktilist infot,“ on Ostov kindel.
Kaubamajal toimub töötajatele neli korda aastas suur infokoosolek, kus räägitakse lahti tulemused ning muud majas olulised teemad. Seal tutvustatakse ka imagokampaaniate põhifookuseid, mida iga klienditeenindaja peab algavast kampaaniast teadma. Koosolekutest võtab alati osa ka juhtkond ning kuna see toimub hommikuti enne kaubamaja avamist, siis nendel osaleb umbes kolmandik personalist. Ülejäänuteni peab info jõudma läbi teiste toetavate kanalite – siselehest ja intranetist kuni seinaleheni. Osakondades toimuvad hiljem tiimikoosolekud, kus sama info samuti üle räägitakse.
Kaubamaja personali- ja teenindusdirektori Piret Suitsu sõnul on sisekommunikatsiooni eesmärgiks tagada täpne, ajakohane, kõigile mõistev infovahetus ning toetada sisekultuuri arengut ja töötajate pühendumist.
Kaubamajas on moodustatud kompetentsikeskused, kus meeskonnad vastutavad enda valdkonna eest. „See, et struktuur toimiks, siis kõik peavad omavahel koostööd tegema. Kõik osakonnad peavad olema kursis kõige kuumema infoga,“ rääkis Suitsu.
Suitsu ütles, et Kaubamajas on kommunikatsioon juhtimise tööriist, kus uksed on avatud, juhid käivad pidevalt müügisaalis. „Tahame tunda oma inimesi ning teada neid nimepidi. Mida rohkem inimesed on kaasatud, seda kergem on neile infot edastada,“ ütles ta.
 „Kõige parem on ise kohale minna ja kontrollida, kas informatsioon on kohale jõudnud,“ rääkis Suitsu. Lisades, et seeläbi saab teada põhjused, miks info  ei liigu.
Suitsu sõnul annavad kõige olulisema panuse sisekommunikatsiooni toimimisel keskastmejuhid, kes edastavad juhtkonna ja ettevõtte info töötajatele: tõlgendavad, selgitavad ning toovad välja igapäevaseks tööks vajalikud aspektid.
.
Kaubanduse klubi Kaubamajas
Kaubanduse klubi Kaubamajas
20 fotot
  • Kaubanduse klubi Kaubamajas Foto: Maarit Eerme

Seotud lood

Uudised
  • 12.02.14, 16:57
Kaubamaja kasum kasvas 8,5%
Tallinna Kaubamaja teatas neljanda kvartali puhaskasumiks 8,9 miljonit eurot ja käibeks 138,2 miljonit eurot. Ettevõtte kinnitusel toetas käibe kasvu tugev toidukaupade ja sõidukite müük.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.01.25, 07:00
Nixori loodud kassatarkvara NexuFront muudab kaubandusettevõtte edukamaks
Tehnoloogiapartner Nixor on partner selle sõna kõige otsesemas mõttes – koostöös klientidega arendatakse välja täpselt nende vajadustele vastavad info- ja turvatehnoloogiad, efektiivsed ja töökindlad süsteemid, mis toetavad äri pikaajalist edu. Spetsiaalselt kaubandusettevõtete jaoks loodud kassatarkvara NexuFront käib efektiivsuse, turvalisuse ja tehniliste võimaluste poolest alati mitme sammu võrra ees. Pidevalt arenduses olev platvorm on operatiivne ning võimaldab teha kohandusi vastavalt tehnoloogia arengule ning jaemüügi muutuvatele vajadustele.

Enimloetud

1
  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 13:47
Selver täiendas kodukaupade valikut luksusliku Maku Elements sarjaga ja Marimekko disainiga
2
Uudised
  • 22.01.25, 11:51
Linnamäe keskuse omanik: kaebame kohtuotsuse edasi. “Prisma maksis renti vaid siis, kui ähvardas pankrotimenetlus”
Lisatud nii Linnamäe keskuse kui Prisma Eesti juhtide värsked kommentaarid!
3
Uudised
  • 23.01.25, 12:38
Suvest jõustub e-poodnikele uus seadus | Kui sinu e-pood suveks kõiki õiglaselt ei kohtle, rikud seadust
Üle 100 000 erivajadusega inimese on kokku kolmes Balti riigis, kes vananenud tehnoloogiaga e-poodides täna ostelda ei saa
4
Uudised
  • 24.01.25, 09:49
Lidl Eesti: tõstame märtsist kõikide poetöötajate palku
5
Uudised
  • 20.01.25, 15:14
Kohus on otsustanud: Prisma ei pea Linnamäe keskuses poodi taasavama
Prisma Eesti maajuht Teemu Kilpiä: poe lahtihoidmine oleks ääretult ebamõistlik
6
Uudised
  • 24.01.25, 13:57
Konkurendid menuka Butterfly Lounge’i lõpust: "Sulgemisi tuleb veel!"
“Noored ei joo! Eriti ajal, mil hoitakse kokku”

Hetkel kuum

Linnamäe keskuse omanik Vitali Kõllomets.
Uudised
  • 22.01.25, 11:51
Linnamäe keskuse omanik: kaebame kohtuotsuse edasi. “Prisma maksis renti vaid siis, kui ähvardas pankrotimenetlus”
Lisatud nii Linnamäe keskuse kui Prisma Eesti juhtide värsked kommentaarid!
FinestCommerce valdkonnajuht Rauno Raid
Uudised
  • 23.01.25, 12:38
Suvest jõustub e-poodnikele uus seadus | Kui sinu e-pood suveks kõiki õiglaselt ei kohtle, rikud seadust
Üle 100 000 erivajadusega inimese on kokku kolmes Balti riigis, kes vananenud tehnoloogiaga e-poodides täna ostelda ei saa
2022. aastal avatud Linnamäe Prisma
Uudised
  • 20.01.25, 15:14
Kohus on otsustanud: Prisma ei pea Linnamäe keskuses poodi taasavama
Prisma Eesti maajuht Teemu Kilpiä: poe lahtihoidmine oleks ääretult ebamõistlik
Holger Haljand on alates 1. veebruarist grupi tegevjuhtkonna ning Telia Soome tegevjuhi rollis
Uudised
  • 20.01.25, 12:35
Telia Eesti juht lahkub ametist
Selver laiendas oma premium-segmendi kodukaupade valikut
  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 13:47
Selver täiendas kodukaupade valikut luksusliku Maku Elements sarjaga ja Marimekko disainiga
Vladas Korsakovase järgmine samm tooks Sportlandile mainekahju ja pea pool miljonit asjatut kulu, hoiatab juhatus
Uudised
  • 21.01.25, 11:37
Tüli jätkub: Sportlandi tippjuht plaanib miljonite saamiseks kohtusse minna
Aadressil Vana-Viru tn 13 asuv Butterfly Lounge, mille viimane pidu toimus möödunud nädalavahetusel
Uudised
  • 24.01.25, 13:57
Konkurendid menuka Butterfly Lounge’i lõpust: "Sulgemisi tuleb veel!"
“Noored ei joo! Eriti ajal, mil hoitakse kokku”
Coca-Cola HBC majanduslik jalajälg Eestis
  • ST
Sisuturundus
  • 15.01.25, 13:14
Coca-Cola HBC majanduslik jalajälg Eestis

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele