Maarit Eerme • 11. veebruar 2014
Jaga lugu:

Kaubamaja: info edastamisel on oluline selge sõnum ja inimeste kaasamine

Kaubamaja turundusdirektor Anne-Liis Ostovi sõnul peab info edastamisel silmas pidama, et sõnum oleks töötajale lihtne ja arusaadav. Hea tulemuse annab inimeste kaasamine ja selge arusaam oma rollist kampaania õnnestumiseks.

Neljapäeval Tallinna Kaubamajas toimunud Kaubanduse klubis „Kuidas tulemuslikult informeerida kaubandustöötajaid?“ rääkis turundusdirektor Anne-Liis Ostov, et Kaubamajas töötab 784 inimest, kellest 705 on naised. „See teeb ühte pidi kommunikatsiooni kergeks ja samas ka raskeks – vahel liigub info väga kiiresti, vahel kipub „koridorikoosolekutes“  muutuma või hoopis kaduma,“ rääkis Ostov.

Turundusdirektori sõnul tuleb info liigutamisel alati läbi mõelda, milline kanal on konkreetse sõnumi töötajateni viimisel kõige efektiivsem. Võimalusi on mitmeid -  sütitav kõnekoosolek, informatsioon intranetti, siselehte, memo puhketoa seinale, ühised ettevõtmised jms. „Praktilise info edastamise teeb kergemaks, kui töötajad on ise kampaaniasse kaasatud ja saavad reaalselt selle õnnestumiseks kaasa lüüa rohkem kui nende roll teenindajana igapäevaselt nõuaks,“ ütles Ostov. Näitena tõi ta erinevate Kaubamaja kampaaniate raames toimuvad kostüümivõistlused, töötajate osalemine Kaubamaja Facebooki galeriides, TV-reklaamides jms. Ostov kinnitas, et ühe kampaania raames planeeritakse sama tõsidusega alati nii sise- ja kui ka väliskommunikatsiooni.

Kaubamajas on infovool väga suur, millest tulenevalt tuleb hoolikalt läbi mõelda, mis on töötajatele edastatava kampaaniasõnumi kõige tähtsam iva, mis peab kindlasti kohale jõudma. „Info vastu võtmine on lihtsam, kui töötaja saab täpselt aru oma panusest. Ise kampaanias kaasa lüües saab kohustusest fun ja lihtsam on omandada ka praktilist infot,“ on Ostov kindel.

Kaubamajal toimub töötajatele neli korda aastas suur infokoosolek, kus räägitakse lahti tulemused ning muud majas olulised teemad. Seal tutvustatakse ka imagokampaaniate põhifookuseid, mida iga klienditeenindaja peab algavast kampaaniast teadma. Koosolekutest võtab alati osa ka juhtkond ning kuna see toimub hommikuti enne kaubamaja avamist, siis nendel osaleb umbes kolmandik personalist. Ülejäänuteni peab info jõudma läbi teiste toetavate kanalite – siselehest ja intranetist kuni seinaleheni. Osakondades toimuvad hiljem tiimikoosolekud, kus sama info samuti üle räägitakse.

Kaubamaja personali- ja teenindusdirektori Piret Suitsu sõnul on sisekommunikatsiooni eesmärgiks tagada täpne, ajakohane, kõigile mõistev infovahetus ning toetada sisekultuuri arengut ja töötajate pühendumist.

Kaubamajas on moodustatud kompetentsikeskused, kus meeskonnad vastutavad enda valdkonna eest. „See, et struktuur toimiks, siis kõik peavad omavahel koostööd tegema. Kõik osakonnad peavad olema kursis kõige kuumema infoga,“ rääkis Suitsu.

Suitsu ütles, et Kaubamajas on kommunikatsioon juhtimise tööriist, kus uksed on avatud, juhid käivad pidevalt müügisaalis. „Tahame tunda oma inimesi ning teada neid nimepidi. Mida rohkem inimesed on kaasatud, seda kergem on neile infot edastada,“ ütles ta.

 „Kõige parem on ise kohale minna ja kontrollida, kas informatsioon on kohale jõudnud,“ rääkis Suitsu. Lisades, et seeläbi saab teada põhjused, miks info  ei liigu.

Suitsu sõnul annavad kõige olulisema panuse sisekommunikatsiooni toimimisel keskastmejuhid, kes edastavad juhtkonna ja ettevõtte info töötajatele: tõlgendavad, selgitavad ning toovad välja igapäevaseks tööks vajalikud aspektid.

.

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt