Autor: Maarit Eerme • 11. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

5 soovitust uuringute läbiviimiseks

Bauhof Grupi turundusdirektor Britte Maidra jagas Tarbijakäitumise Aastakonverentsil 5 soovitust, kuidas viia läbi uuringuid.

• Maidra soovitab kindlasti küsitlusi korraldada, sest tähtis on teada, mida kliendid meist arvavad.

• Ära jäta küsitluse koostamist turu-uuringu ettevõttele. Mõtle kindlasti kaasa ning küsi neid asju, mida sul on tarvis teada saada.

• Iga küsimuse juures esita endale küsimus – mis ma selle vastusega peale hakkan? Maidra sõnul on õigesti esitatud küsimus ettevõtte salarelv, kuna õigesti küsitud küsimus annab palju informatsiooni ning vastustest saab koostada tegevuskava.

• Välista kogemusega klientidele esitatud küsimustest keskmine või „ei oska öelda“ vastus. Maidra rääkis, et kui küsida inimeste käest, et kas nad soovitavad neid ja kui nad ütlevad, et EI, siis sellega ei ole midagi peale hakata. Kui küsida lisaks, et miks ei soovita, siis sellest saab ettevõttele ülesannete nimekiri.

• Kui muudatused on tehtud, anna aega mõju tekkimisele, ning küsi uuesti. Uuesti küsides saad teada, kas muudatused on mõjutanud klientide arvamust.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757