Eesti inimesed tellivad e-poodidest järjest rohkem kaupa ning peamiselt Hiinast saabuvate maksikirjade maht lööb üha uusi rekordeid.
Kui kaks aastat tagasi märtsis telliti Hiinast ligikaudu 16 000 pakki ja mullu märtsis 30 000 pakki, siis tänavu märtsis saabus Hiinast rekordilised 109 000 pakki. Aprillis saab aga ka see rekord kindlasti löödud.
„Meil on aprill alles poole peal, kuid juba praegu on näha, et see kuu tuleb pakke tuntavalt rohkem kui märtsis,“ kommenteeris Eesti Posti postiteenuste divisjoni juht Kaido Padar.
Võrreldes 2012. aastaga on rahvusvaheliste tähitud maksikirjade maht kasvanud ligi 600 protsenti. See statistika näitab selgelt, et Eestis on e-kaubandus jõudsalt arenemas ning e-poodide kaudu tellitud kaupade osakaal kasvab järjest kiirenevas tempos.
E-kaubandusest tulenevate mahtude tõusuga on Eesti Post ka järgmise aasta prognoose tehes arvestanud ning selliste saadetiste tulu peaks moodustama 5-10% ettevõtte kogutulust.
Seotud lood
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.