Viimase kolme kuu jooksul on internetist ostnud 64% 18-74-aastasest internetikasutajast, selgub Inspired Universal McCann’i poolt aprillis läbiviidud Shopline uuringust.
Ligikaudu poole miljoni internetist ostnu populaarsemad tooterühmad on kindlustus, erinevate meelelahutussündmuste piletid ja riided.
Kuigi internetist ostmine on levinum nooremaealiste, kuni 40-aastaste, hulgas, ei tähenda see veel, et pensioniealised internetikasutajad loevad internetist vaid uudiseid, maksavad makse või otsivad infot. Uuringust selgus, et pea iga teine üle 60-aastane internetikasutaja ostab internetist. Peamiselt on nende ostukorvis kindlustus, ürituste piletid ja raamatud. Tulevikus oleksid nad valmis internetist ostma ka laeva- ja lennupileteid ning reisipakette.
Uuringu tulemustest joonistus väga selgelt välja tooterühmad, mida ostetakse Eesti ja mida välismaa internetipoodidest. Riiete, spordikaupade ja jalatsite kaupmehed võistlevad juba praegu lisaks kohalikele konkurentidele ka välismaa internetipoodidega. Sarnane trend jätkub ning pigem on näha selle süvenemist. Noored ostavad valdavalt riideid ja jalanõusid välismaa internetipoodidest ja uuringutulemuste põhjal ei kavatse nad tulevikus oma ostukäitumist muuta.
Samuti ilmnes uuringust, et isegi kui ostu internetis ei sooritata, on see paljude tooterühmadega tutvumiseks oluline infokanal ning tooterühmiti on seos internetist info otsimise ja sealt ka ostmise vahel erinev. Näiteks teatri-, kontserdi- või kinopileti ostjatest 61% sooritas peale internetist info leidmist seal kohe ka ostu. Ravimite internetist ostmine on veel olematu, samas on internet oluline kanal ravimite kohta info saamisel – 43% ostjatest otsis enne viimast ostu infot internetist.
Mida antud uuringust õppida? Kuna otsingumootor on internetis info otsimise ja leidmise väravaks, saab määravaks kodulehe leitavus ehk selle esimeste seas kuvamine. Tootjate või poodide kodulehed on olulisimad info saamise kohad enamike tooterühmade kohta. Kodulehe ülesehitus ja sealt toodete ning teenuste info leitavuse ning edastuse roll olemasolevatele või potsentsiaalsetele tarbijate kommunikatsioonis muutub veelgi olulisemaks. Võib eeldada et online poode tuleb kindlasti juurde erinevates sektorites. Ühelt poolt tähendab see, et konkurents müüjate vahel tiheneb, samas tarbijale annab see rohkem valikut ja mugavust.
Seotud lood
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.