Swedbanki kaubandusettevõtete uuringu järgi ootasid kaupmehed tänavu 6% käibe kasvu, sellest tublisti parem tulemus tuli ilmselt ka kaupmeestele üllatusena, ütles Swedbanki kaubanduse sektori juht Maris Peda.
"Jaekaubanduse tugevust aasta alguses võis prognoosida kasvanud reaalpalga ja paranenud tarbijate kindlustunde taustal. Samas, nii suured kasvunumbrid, nagu aprillikuu statistika näitas, on kindlasti mõneti ootusi ületanud. Rõivaste ja jalanõude müük aprillis oli koguni üle 21% suurem kui eelmise aasta samal perioodil ning ehitusmaterjalide ja kodumasinate sektoris oli kasv 15,5 protsenti," märkis Peda pressiteates.
"Sellised kasvud on ilmselt ka kaupmeestele endile üllatuseks – Swedbanki veebruaris toimunud kaubandusettevõtete uuring tõi välja ettevõtjate ootuse ligi 6-protsendiliseks käivete kasvuks käesoleval aastal. Ettevõtjad on arvanud, et ilmselt ei ole Eesti elanikel teatud oste enam võimalik edasi lükata – mingil hetkel tuleb planeeritud remont ära teha või uus pesumasin ära osta. Kui jaanuari statistika põhjal võis veel arvata, et ka kasvanud turistide arv andis jaekaubandusse senisest suurema panuse, siis nüüd on selge, et tegelikult ongi Eesti tarbija oluliselt rohkem kulutama hakanud," rääkis Peda.
Tarbimise kasvu toetasid Peda sõnul möödunud talvehooaja väiksemad kulutused energiale ja toasoojale ning rõivaste sektoris avaldas mõju arvatavasti ka uute kaubamärkide lisandumine Eesti turule. "Tundub, et kodumasinate ja ehitusmaterjalide osas on nii mõnedki varem edasilükatud ostuotsused saanud käesoleva aasta esimestel kuudel teoks," ütles Peda.
Tõenäoliselt siiski ei ole II poolaasta kasvunumbrid Peda sõnul enam sama võimsad, kui just ekspordi kasvuväljavaated oluliselt ei parane ning läbi selle sisetarbimine veelgi ei tugevne.
Autor: aripaev.ee, Maire Kasemaa
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.