TNS Emori uuringuekspert Kersten Jõgi ütles, et üle 60-aastaseid inimesi ei tasu alahinnata, sest nende ostujõud on arvestatav ning nende panus tarbijaturu rahakotti on märkimisväärne.
Best Marketingi poolt korraldatud seminaril „Kuidas turundada seenioridele – Eesti suurimale tarbijarühmale?“
Best Marketingi seminaril "Kuidas turundada seenioritele - Eesti suurimale tarbijarühmale?" rääkis Jõgi, et Eesti turundajad keskenduvad enamasti sihtrühmale vanuses 25-40, vahel ka 30-49, eeldades seejuures, et just selles vanusegrupis on kõige parem võimalus rahakotiraudade avamiseks. Seejuures unustatakse eakamad inimesed ja nende ostupotentsiaal sootuks. "Vaadates andmeid selgub aga tõsiasi, et Eestis on 60+ vanusegrupi sissetulekute osakaal märkimisväärne 23% kogu elanikkonna ostujõust. Jaeturu mahtu panustab seenioride sihtrühm lausa miljard eurot aastas. Seega - kuhu seeniorid täpsemalt oma raha liigutavad, võiks paljusid turundajaid ja kaupmehi kõnetada."
Jõgi ütlust mööda on oluline ka mõista, et eakamatel elanikel ei ole niivõrd palju rahalisi kohustusi, sest näiteks liisingud ja eluasemelaenud on enamasti selleks ajaks tasutud ning lapsed majanduslikult iseseisvad. "Statistikaameti andmete põhjal on näiteks üksinda last kasvatava vanema ostujõud oluliselt väiksem kui kahekesi koos elaval 60+ vanuserühmas inimesel,“ tõi ta näite.
Seeniorid on Jõgi sõnul noorematega võrreldes planeerivamad, konservatiivsemad, vähem nõudlikumad, rahuolevamad, tervist ning tervislikkust tähtsustavad ja kliendina lojaalsemad, kuidas samas ka hinnatundlikumad. "Kuigi seenioride sihtrühmal on omad eripärad võrreldes nooremate vanusegruppidega, ei saa eakate gruppi siiski käsitleda homogeense tarbijaskonnana," ütles Jõgi. Rõhutades, et ka seenioride hulgas on esindatud kõikvõimalikud väärtushinnangud ja eelistused ehk siis seenioride seltskond on palju kirjum, kui turundajad tavapäraselt ette kujutavad.
TNS Emor (ärinimi AS Emor) on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Alates 2001. aasta algusest kuulub Emor üleilmsesse turundusteabe kontserni TNS. TNS on osa Kantar’ist, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tehnoloogiapartner Nixor on partner selle sõna kõige otsesemas mõttes – koostöös klientidega arendatakse välja täpselt nende vajadustele vastavad info- ja turvatehnoloogiad, efektiivsed ja töökindlad süsteemid, mis toetavad äri pikaajalist edu. Spetsiaalselt kaubandusettevõtete jaoks loodud kassatarkvara NexuFront käib efektiivsuse, turvalisuse ja tehniliste võimaluste poolest alati mitme sammu võrra ees. Pidevalt arenduses olev platvorm on operatiivne ning võimaldab teha kohandusi vastavalt tehnoloogia arengule ning jaemüügi muutuvatele vajadustele.