Maarit Eerme • 13. juuni 2014
Jaga lugu:

Kauplused eelistavad uusi külmseadmeid

Jaekettide esindajad ütlesid, et eelistavad kaupluses kasutada pigem uusi garantiiga külmseadmeid, kuna need on ökonoomsemad ja keskkonnasõbralikumad. Kasutatud seadmete puhul võib saatuslikuks saada varuosade leidmine ja töökindlus.  

Jaekauplused hooldavad enda külm- ja sügavkülmseadmeid korra kuus. Maxima teeb seadmetele suurema hoolduse kaks korda aastas – enne suvist ja talvist hooaega. „Igapäevaselt jälgitakse külmseadmete seisukorda spetsialistide poolt läbi võrgu,“ rääkis Prisma Peremarketi turundusjuht Silver Säga. ETKs toimub kord aastas kompressoragregaatide filterelementide vahetus ning soojusvahetite elektrisulatusseadmete kontroll. Teisi tegevusi tehakse ETK kauplustes korra kuus või korra poolaastas. Külmseadmete müüja Norpe Eesti tegevdirektor Tiit Toomsalu sõnul peaks külmseadmetele minimaalselt tegema hooldust 2 korda aastas, kuid soovitatav on korra kvartalis.

Prisma Peremarketi praktika kohaselt on mõistlik külmseadmeid vahetaada 10-12 aasta tagant, sest selle aja jooksul jõuavad seadmed vananeda nii füüsiliselt kui ka tehnoloogiliselt. „Lisaks võib tekkida probleeme varuosade saamisega,“ ütles Säga. Toomsalu kinnitas, et seadmete normaalseks elutsükliks on 9 aastat, mille jooksul on kasutuskulud veel kontrolli all. Suured jaeketid on seisukohal, et kui külmseadet juba vahetama hakata, siis ikka uue ja garantiiga seadme vastu. „Uued seadmed on ökonoomsemad ja keskkonnasõbralikumad,“ ütles ETK turundusdirektor Andres Lember. Säga lisas, et uued seadmed vajavad vähem hooldust ning remonti, mis tähendab, et kauplusel ei tule ülearu tihti klientidele ebamugavusi põhjustada.

Toomsalu sõnul saab seadmetele anda värskema välimuse kas ületeipimise või esipoolel olevate elementide vahetamisega uute vastu, mis on loomulikult kallim kui teipimine. „Ilmselt on võimalik ka kauplusepoolsete reklaamelementidega külmikute välimust muuta,“ ütles Toomsalu.

„Hetke trend on madalaimad kulutused külmseadmete elutsükli jooksul, mis tähendab, et külmriiulitel on klaasuksed, vannidel klaaskaaned, LED valgustused, hooldusvabad aurustid ja kondensaatorid,“ loetles Toomsalu. Ta lisas, et soovitakse saada kvaliteetset ja odavat toodet, kuid alati ei käi need käsikäes. „Lisaks on hetkel ja tulevikus trendiks see, et kasutatakse keskkonnasõbralikumaid ja energiasäästlikumaid külmaineid,“ ütles ta. Täpsustades, et autonoomse agregaadiga väikestel seadmetel R290 propaan ja SM ning HM seadmetes/süsteemides CO2.

„Probleemid külmseadmetega esinevad õnneks küllaltki harva, kuid katki võib minna näiteks kompressor,“ rääkis Erilaid. Lisades, et seadmed tuleb töökorda saada väga operatiivselt, sest muidu on kauba riknemise tõttu rahaline kaotus suur. Prismas pannakse suurt rõhku külmseadmete pidevale hooldusele ja jälgimisele, seega ei ole seal ka probleeme nendega tekkinud. „Välja võiks tuua vast vanemate külmikute eripära, kus suve kõige soojematel päevadel tekib palju kondensvett, mis teinekord müügisaali põrandale satub,“ tõi Säga näite külmikuga seotud probleemist. ETK tunnistas samuti, et külmikute peamised probleemid on seotud kondensveega, kuid probleemid lahendatakse jooksvalt, kuna toimub kaugjälgimine.

Maxima on välja töötanud süsteemi, et Tallinnas asutakse probleemiga tegelema juba 10-20 minutit pärast juhtunust teatamist ning üle Eesti peavad külmikud taas korras olema 2-3 tunniga.

Lisakülmikute võimalused kauplustesse?

„Suvisel perioodil võtame kaupluste vajadusest lähtuvalt kasutusele lisakülmikud karastusjookidele ja jäätistele,“ rääkis Lember. Ta lisas, et need külmikud paigutatakse peamiselt kassatsooni või selle vahetus lähedusse. Säga sõnul Prismasse suvehooajaks lisakülmikuid ei paigaldata, sest kauplustes on külmapinda piisavalt. „Mõnikord teatud kohtades on sellist asja ülisuure nõudluse tõttu tehtud, kuid kauplus on siiski optimaalselt kaupade ja nende jaoks vajalike külmikute ja riiulitega varustatud,“ on Erilaid seisukohal.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt