Autor: Maarit Eerme • 1. juuli 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Veebipood lõi oma transpordiosakonna

Chilli tegevjuht Martin Aigro ütles, et nende jaoks oli parim lahendus luua inhouse-transpordi-logistika osakond, mis aitab neil kulusid kontrolli all hoida ja kontrollida lõpptarbija ostukogemuse kvaliteeti.

Aigro rääkis, et transpordikulud on nad siiani teadlikult madalad hoidnud, et pakkuda klientidele maksimaalselt soodsaid hindu. „Just seetõttu kolisime möödunud aasta lõpus Chilli kaubalao, esinduspoe ja kontoriruumid ühtse katuse alla Mustika Keskuses,“ ütles Aigro.

Cherry Media OÜ Eesti ja Läti tegevjuhi Priit Tomp ütles, et nende transpordi ja logistikakulud on mullusega võrreldes kahekordistunud, kui arvestada nende kulude hulka ka Tallinna Rotermanni keskuse poe ja minilao laiendust.

„Ligi 70% kaubast väljastatakse klientidele Cherry poe kaudu, ülejäänud SmartPosti ja Post24 pakiautomaatide või DPD kullervedude kaudu,“ ütles Tomp ja lisas, et transpordikulud on kasvanud vastavalt kaubamahtude suurenemisele.

Chillil on ka logistikaosakond, kes postitab iganädalaselt tuhandeid veebipoest ostetud kaupasid üle Eesti. „Partneriteks on algusest peale olnud Itella, kelle SmartPosti teenust me kasutame,“ rääkis Chilli tegevjuht.

Juuni alguses avas Chilli Sikupilli Keskuses esinduspoe ning seetõttu peavad nad arvestama ka transpordikuludega ning sellega seonduvalt oli neil kaalukausil mitmeid erinevaid logistikalahendusi ja teenusepakkujaid. „Sobivaim lahendus meie jaoks oli luua inhouse-transpordi-logistika osakond, arendada enda laosüsteemi, logistikaplatvormi, soetada sõidukid ja palgata vajalik transpordipersonal,“ selgitas Aigro.

„Cherry grupi keskladu, mida kasutatakse ka importkauba vahelaona, asub Leedus ning sealt veetakse kaup Lätti ja Eestisse,“ ütles Tomp.

Cherry Media Group kasutab nii grupisiseste kui ka rahvusvaheliste saadetiste transpordiks peamiselt logistikaettevõtte Raben Logistics teenuseid. „Ei saa öelda, et teenuste hinnad oleksid kallinenud, kui vaadata kilomeetri või aluse hinda,“ rääkis Cherry Media Eesti ja Läti tegevjuht

Tomp rääkis, et nad on mõelnud ka oma autode soetamisele, aga seni on nad siiski teenust sisse ostnud. „Logistikas on oluline, et autod oleksid täislastis ja veod efektiivsed – jätame selle meelsasti partneri korraldada.“

Chilli tegevjuht selgitas, et otsus mitte kasutada logistikapartnereid kauba transpordiks poodide vahel tuleneb soovist kontrollida Chilli lõpptarbija ostukogemuse kvaliteeti. „Kaup vahetub meie poodides igapäevaselt ja kõik peab toimima õlitatult,“ kinnitas Aigro.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757