Autor: Birjo Must • 27. august 2014

Saksa tarbijaid kimbutavad murepilved

Saksa tarbijakindlus kukkus esimest korda enam kui pooleteist aasta jooksul, kuna inimesed on globaalsete konfliktide keerises muutunud oluliselt ettevaatlikumaks.

Turu-uuringute grupp GfK teatas täna, et tulevikku vaatav tarbijakindluse indikaator kukkus sel kuul 8,6 punktile. Möödunud kuul oli see 8,9 punkti, vahendab Reuters.

Tegemist on suurima kukkumisega enam kui kolme aasta jooksul ja tulemus jääb allapoole Reutersi analüütikute prognoositud 9,0 punkti. GfK kinnitusel oli see esimene langus alates 2013. aasta jaanuarist.

„Olukorra eskaleerumine Iraagis, Iisraelis ja Ukrainas ning samuti Venemaale kehtestatud sanktsioonid on seni üsna optimistlikule Saksa majanduse väljavaatele löögi andnud,“ ütles GfK analüütik Rolf Buerkl.

Uuringufirma avaldas ka andmed tarbijate ostuharjumusi peegeldava indeksi kohta, mis annab samuti märku, et ettevaatlikkus kasvab.

Siiani on saksa tarbijaid hoidnud positiivsena stabiilne tööturg, kasvavad palgad ja mõõdukas inflatsioon. Viimasel ajal avaldatud andmed riigi majanduskasvu ning globaalsete ohutegurite kohta on aga hakanud eraisikute optimismi kärpima.

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700
Kristina Madisson-LahtKaubandus.ee ajakirjanikTel: 55 656 354