Tarbija teeb esmased ostud pakendist lähtuvalt

Pakend on kliendile esmane kontakt tootega, seega pakend ei tohi olla nõrk, samuti peab pakend olema tarbija jaoks apetiitne ning visuaalselt ilus, et see tarbija tähelepanu köidaks.

Konsumi, Maksimarketi ning A ja O poekette omava ETK Grupi turundusdirektori Andres Lemberi sõnul püüab hea pakend esiteks tarbija tähelepanu ehk teeb toote paremini nähtavaks, annab edasi brändi väärtusi ja edastab tooteinfot, näiteks koostise ja kasutamse kohta. Teisalt aitab hea pakend kaitsta ka sisu, aidates toodet kasutada või doseerida, võimaldab paremat transporti või ladustamist ja teeb seda hügieeniliseks.

"Aga kuna esmaostu teeb inimene ikkagi silmadega, siis just seetõttu viis ka ETK eelmisel aastal läbi omamärgitoodete Hüva ja Säästu pakendite uuendamise," lisas ta.

ETK Grupi kaupluste kolmanda kvartali tulemuste põhjal on poodides enim müüdavad 380-400grammiseid jogurtid. Kogu mahla tooterühma (mahl, nektar, mahlajoogid) liitrites müügi järgi on esikohal üheliitrine kartongpakk ja varasemaga sarnaselt on kõige populaarsem 2,5% liitrine kilepiim. "Aga tõusus on 3,5% rasvasisaldusega piimad ja eriti 1,5liitrine pakk." märkis Lember. Pudelivetest ja karastusjookidest ostetakse enim 1,5liitrist pudelit.

Kosmeetikatööstuse eripära kohta märkis Lember, et seal võib pakendi kulu ulatuda kuni 40% toote müügihinnast - erilised lõhnaõlipudelid või kullatud huulepulgavutlarid.

Ka Rimi Eesti Food ASi kommunikatsioonijuht Katrin Bats ütles, et nende poodides müüakse kõige rohkem jogurteid 370-400g pakendis ja neile on ka seetõttu riiulis enim ruumi. "Tükiliselt müüvad enim aga väikesed ca 125grammised lastejogurtid lisanditega ja kolmandal kohal on kilepakis jogurtid - nende müügiedu tagab õnnestunud maitse, mis klientidele meeldib, ning taskukohane hind," lisas ta.

Joogipiimana on müüdavaim tavaline kilepiim, millel on soodsaim hind. Populaarseimad mahlapakid on üheliitrised ja alkoholivabadest pudelijookidest müüvad enim pooleteise ja üheliitrised tooted.

Pakend ei tohi puruneda

Selveri turundusjuhi Triin Kaare sõnul on pakend kliendile esmane kontakt tootega, mis on väga oluline. Pakend ei tohi olla nõrk, et puruneks kergesti, samuti on oluline visuaalsus ja apetiitsus. Tarbija teeb esmased ostud ikka pakendist lähtuvalt.

Selveris on tema andmetel üsna võrdse müügiga 380 ja 150grammine jogurtipakk. Suurt tõusu on liidri - liitrise kilepiima kõrval - tegemas ka pooleteiseliitrine tetrapakk.

Kaare lisas, et kui pakend mängib ostuotsuse tegemisel rolli, siis on see seotud mugavuse ja tarbimisvajadusega. Näiteks kassitoitude puhul eelistatakse aina enam pakendeid, mis on portsjonitesse jagatud. Kui varem osteti palju 400g konserve, siis need kipuvad külmkapis ära kuivama ja lõhn võib ebameeldivaks muutuda. Beebitoidus on viimastel aastatel populaarseks muutunud purkide asemel tuubitoidud, mis on eriti nõutud suvel, mil inimesed rohkem ringi liiguvad. Võrreldes purgiga on tuubi kergem kaasa võtta.

Osades kategooriates, näiteks hoidised ja kiirtoit, meeldib Kaare andmetel tarbijatele näha pakendi sisu - oma silm on kuningas. Kui sisu ei ole nähtav, on ülioluline ahvatlev pakend, mis annaks aimu, millise tekstuuri ja maitsega toode olla võiks. Kosmeetikatoodete puhul on oluline käepärasus - nt pumbaga pakend on mugav kasutada nii seebi kui ka kreemi puhul.

Kaare tõstis esile, et kogemused näitavad, et olemasoleva pakendi kujunduse muutus toob alati kaasa vähemalt ajutise müügilanguse.

Loe Äripäevast , mida räägivad tootjad pakendist ja selle tähtsusest. Mis on toidupakendi väljatöötamise aspektid.

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt