Tarbijakaitse ümarlaual „Ebaausad kauplemisvõtted“ tõdes Rimi Eesti tarneahela juht Allar Kahju, et suured jaeketid ei saa oma kampaaniate raames endile lubada tarbija tahtlikku eksitamist.
„Tarbijad on kurtnud selle üle, et kampaaniatooteid ei jagu kampaania lõpuni. Siinkohal ei ole suure jaeketi puhul kindlasti tegemist sellega, et kaupmees on teadlikult paisanud müüki vähem kampaaniatooteid,“ sõnas Kahju. „Sageli räägitakse neist kampaaniatest, mil oleme koguste ennustamisega eksinud. Samas näitab meie statistika, et täpselt sama palju, kui on juhuseid, mil kampaaniatooteid ei jagu, on ka hoopis vastupidist olukorda – kampaaniatooteid on liialt palju. Viimane tähendab seda, et peame suuri koguseid müüma alla omahinna või sootuks maha kandma.“
„Tahan rõhutada, et siin mängib suurt rolli tarbija käitumine, mis pole kunagi 100% ette ennustatav ja sarnane. Teadlikult tarbijat petta oleks väga lühinägelik ning selliste võtetega turul püsima jääda ei saa,“ märkis Kahju.
Kahju ütles, et neil on suured ootused enda uuele tellimissüsteemile, mis on nende tulemusi oluliselt parandanud. Ta lisas, et kui enne süsteemi rakendamist oli kogu keti kaupade saadavus keskmiselt 92%, siis täna on see juba rohkem kui 96% ning on jätkuvas kasvutrendis. "See tähendab, et igal ajahetkel on vähemalt 96% meie sortimendist pidevalt kättesaadav mistahes kaupluses. Samal ajal aga on vähenenud vajadus kaupu ära visata, mis on kindlasti vastutustundlikum tarbimine ka jaeketi poolt,“ rääkis Kahju.
Rimi Eesti Food AS kauplused kuuluvad Rootsi kapitalil põhineva Rimi Baltic AB kaupluste hulka, mille ainuomanikuks on ICA Groupile kuuluv ICA Baltic AB. Rimi tugevuseks on tervislik kaubavalik, kvaliteetsed puuviljad ning mitmekesine omatoodete (privat lable) sortiment. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 235 kauplust, sealhulgas 40 hüpermarketit (neist 13 Eestis), 64 supermarketit (neist 22 Eestis), 133 odavmüügikauplust (neist 49 Säästumarketit Eestis). Rimi pakub Eestis tööd ligi 2700 inimesele.
Seotud lood
Tarbijakaitseamet esitles täna, 26. mail kampaania „Kauple ausalt. Osta targalt!“ raames tehtud kontrollide tulemusi, mis näitas, et soodusmüükide suurim mure on ostjate meelitamine kauplusesse toodetega, mida reaalselt müügil ei ole.
Sandmani kaubandusdirektor Veiko Poolgas on seisukohal, et hea hinnaga tooted võivadki kauplustest kiiresti otsa saada ning heade hindade pakkumisega soovivad nad tuua tarbimise Eestisse, mitte lasta kliendil sooritada ost välismaa e-poest.
Selveri pagarilettide küpsetusjuhi Irina Kaganskaja sõnul on viimastel aastatel pagaritoodete müük märkimisväärselt kasvanud. Eriti menukaks on osutunud käsitsi valmistatud ciabatta'd ja focaccia'd oliividega.