Autor: Maarit Eerme • 29. mai 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rimi: alkoholi mittemüümine joobes inimesele on müüjate jaoks väljakutse

Müüjad puutuvad sageli kokku joobes klientidega, kuid hirm konflikti või koguni füüsilise rünnaku ees on see, mis takistab seadusi järgimast, ütles Rimi Eesti juht Anders Torell.

„Eestis tarbitakse rohkem alkoholi kui teistes Euroopa riikides, mis mõjub halvasti nii rahva tervisele ja pikemas perspektiivis ka majandusele,“ sõnas Rimi Eesti juht Anders Torell. „Selleks, et midagi alkoholi tarbimise trendis muuta, saavad väga palju ära teha just kaupmehed, kuid siinkohal ei maksa unustada, kellel on kaupluses alkoholi müümisel kõige suurem otsustusõigus – nimelt müüjatel.“

„Meie kõige suurem probleem Sotsiaalministeeriumi  alkoholipoliitika „Rohelises raamatus“  sätestatu elluviimisel ning Kaupmeeste Liidu äsjavalminud alkoholi müügi juhendi järgimisel on müüjate motiveerimine,“ märkis Torell. „Rimi müüjad puutuvad sageli kokku joobes klientidega, kes on tulnud uue pudeli järele, kuid hirm konflikti või koguni füüsilise rünnaku ees on see, mis takistab seadusi järgimast. Joobes kliendiga vaidlemine ning tema teenindamine on ka psühholoogiliselt suur väljakutse ning me soovime, et  oma ala eksperdid aitaksid koostada kaupluste teenindavale personalile konkreetsed juhendid ja soovitused, kuidas sellistes olukordades toime tulla.“

Torelli sõnul on teine teema see, mis nende kliente vahel pahandab, on dokumendi küsimise alkohoolse joogi ostmisel. "Meie töötajad on loomulikult teadlikud dokumendi küsimise vajadusest. Sageli on nad aga selle küsimisel vastakuti kliendiga, kel seda kaasas pole ning mõistagi ei meeldi talle, kui kaup seepärast ostmata jääks," rääkis Torell. NIng lisas, et seepärast palub inimestelt mõistvat suhtumist, sest seda kõike tehakse ju Eesti inimese elukvaliteeti ja heaolu parandamise eesmärgil – et oleks vähem joobest tingitud liiklusõnnetusi ja muid traumasid, vägivalda ning tervisehädasid.

Tervise Arengu Instituudi direktor Maris Jesse sõnas, et tal ei ole alust arvata, et meie kaupmehed oleksid vähem võimekad oma töö korraldamisel kui nende kolleegid mujal riikides, kus joobetunnustega inimestele alkoholi müümine on väga harv. „Olulisim on see, et kaupluste omanikud ja juhtkonnad tõesti mõistaksid nende piirangute eesmärki – kaitsta meie inimesi, kui nende enda otsustusvõime on alkoholist ähmastunud. Kui mõistmine ja tahe on olemas, siis saab kasutada muudes riikides juba olevat kogemust töö korraldamisel nii, et müüja ei tunneks end üksi ja ilma toeta“.

Rimi Eesti Food AS kauplused kuuluvad Rootsi kapitalil põhineva Rimi Baltic AB kaupluste hulka, mille ainuomanikuks on ICA Groupile kuuluv ICA Baltic AB. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 235 kauplust, sealhulgas 40 hüpermarketit (neist 13 Eestis), 64 supermarketit (neist 22 Eestis), 133 odavmüügikauplust (neist 49 Säästumarketit Eestis).  Rimi pakub Eestis tööd ligi 2700 inimesele.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757