9. juuni 2015
Jaga lugu:

Kuidas vältida tagastusi e-poes?

E-poodidesse tagastatakse keskmiselt 15% kaubast, kuid võib hooajaliselt kõikuda - tagastusi on rohkem, kui on palju sooduspakkumisi ja kampaaniaid ning tellimusi tagastavad odavkauba jahtijad.

Kauba tagastamine on veebikauplejatele paratamatu, sest internetis oma kaupa müüvate ettevõtete klient ei saa toodet nägemata-katsumata olla kindel, et see vastab tema ootustele. Eriti palju tagastatakse riideid ja jalanõusid.

Denim Dreami e-poe juhataja Gerli ­Poobuse sõnul on mõistetav, et vahel võivad arvutist pildi järgi valitud riided osutuda ühel või teisel põhjusel sobimatuks. Seetõttu on Denim Dream püüdnud teha kõik, et tagastus oleks kliendile võimalikult lihtne. “Meie e-poe kaubad saab tagastada kas pakiautomaadiga, kui kaup on sel teel tellitud, postkontoris või meie kauplustes,” nimetas ­ta kolm tagastusviisi, mis on kõik tasuta.

Kauba tagastamisel tuleb täita tagastusvorm. “Et kliendil oleks võimalikult mugav kaupa tagasi saata, on vorm alati saabuva kaubaga kaasas, samuti on seda võimalik printida meie kodulehelt,” märkis Poobus.

Ta tunnistas, et lihtne tagastusviis võib mõjutada kliente altimalt oste tagasi saatma ja viimase aasta keskmine tagastamisprotsent on ettevõttes koguni 15%. “Protsent sõltub väga palju kampaaniatest ja allahindlustest,” ütles Poobus ja rõhutas, et peamiselt tagastavadki tellimusi odavkauba jahtijad. “Kui on edukad lühiajalised kampaaniad, tagastatakse rohkem,” lisas ta.

Transport on ­e-kaubanduses üks suuremaid kulusid ja ühe osa transpordist moodustavad ka tagastused, kuigi Poobuse hinnangul pole see ülemäära suur protsent. “Usume, et võimalus tasuta tagastada julgustab klienti e-poest tellima,” tõi Poobus esile põhjuse, miks kulud kannab firma.

Riideid ja jalanõusid müüv ­Siison Groupi e-poe juhataja Liis Teemuski kogemusel on olemas üks hea viis tagastusi vähendada. E-poes peavad olema objektiivsed ja informatiivsed pildid ja põhjalikud tootekirjeldused. “Võimalikult hästi tuleks kirjeldada rõivakaupade istuvust ja võimalikke kõrvalekaldumisi suurustest,” tõi ta näite.

Loe pikemalt Äripäevast.

 

Autor: Kaidi Tahula

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt