• 09.06.15, 11:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas vältida tagastusi e-poes?

E-poodidesse tagastatakse keskmiselt 15% kaubast, kuid võib hooajaliselt kõikuda - tagastusi on rohkem, kui on palju sooduspakkumisi ja kampaaniaid ning tellimusi tagastavad odavkauba jahtijad.
Kauba tagastamine on veebikauplejatele paratamatu, sest internetis oma kaupa müüvate ettevõtete klient ei saa toodet nägemata-katsumata olla kindel, et see vastab tema ootustele. Eriti palju tagastatakse riideid ja jalanõusid.
Denim Dreami e-poe juhataja Gerli ­Poobuse sõnul on mõistetav, et vahel võivad arvutist pildi järgi valitud riided osutuda ühel või teisel põhjusel sobimatuks. Seetõttu on Denim Dream püüdnud teha kõik, et tagastus oleks kliendile võimalikult lihtne. “Meie e-poe kaubad saab tagastada kas pakiautomaadiga, kui kaup on sel teel tellitud, postkontoris või meie kauplustes,” nimetas ­ta kolm tagastusviisi, mis on kõik tasuta.
Kauba tagastamisel tuleb täita tagastusvorm. “Et kliendil oleks võimalikult mugav kaupa tagasi saata, on vorm alati saabuva kaubaga kaasas, samuti on seda võimalik printida meie kodulehelt,” märkis Poobus.
Ta tunnistas, et lihtne tagastusviis võib mõjutada kliente altimalt oste tagasi saatma ja viimase aasta keskmine tagastamisprotsent on ettevõttes koguni 15%. “Protsent sõltub väga palju kampaaniatest ja allahindlustest,” ütles Poobus ja rõhutas, et peamiselt tagastavadki tellimusi odavkauba jahtijad. “Kui on edukad lühiajalised kampaaniad, tagastatakse rohkem,” lisas ta.
Transport on ­e-kaubanduses üks suuremaid kulusid ja ühe osa transpordist moodustavad ka tagastused, kuigi Poobuse hinnangul pole see ülemäära suur protsent. “Usume, et võimalus tasuta tagastada julgustab klienti e-poest tellima,” tõi Poobus esile põhjuse, miks kulud kannab firma.
Riideid ja jalanõusid müüv ­Siison Groupi e-poe juhataja Liis Teemuski kogemusel on olemas üks hea viis tagastusi vähendada. E-poes peavad olema objektiivsed ja informatiivsed pildid ja põhjalikud tootekirjeldused. “Võimalikult hästi tuleks kirjeldada rõivakaupade istuvust ja võimalikke kõrvalekaldumisi suurustest,” tõi ta näite.
Loe pikemalt Äripäevast.
 
Autor: Kaidi Tahula

Seotud lood

Uudised
  • 24.04.15, 13:03
Denim Dream: Like’de suur arv Facebookis ei näita veel müügiedu ja vastupidi
Denim Dreami Facebooki haldaja Põldma Kaubanduse turundusjuht Kaidi Laev rääkis, et nad loevad oma postituste Like, mida võiks rohkem olla, kuid vahel on juhtunud ka sedasi, et mõnel postitusel ei ole ühtegi Like'i, kuid müük on olnud suurem kui mõne teise postituse puhul.
Uudised
  • 20.12.12, 09:11
Denim Dream avas e-poe
Baltikumi tuntuim ja suurim kvaliteetsete moebrändide kauplustekett Denim Dream laieneb nüüd ka internetti. Detsembris avati oma esimene e-pood aadressil www.denimdream.ee
  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 18:25
Müük kasvab, kui kasutad korralikku logistikat
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele