Autor: Maarit Eerme • 19. juuni 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas ostjad otsivad veebikauplusest tooteid?

Foto: Freepik
Arusaam, kuidas inimesed toidu- ja esmatarbekaupu internetist ostavad, võib olla keeruline. Kliendid lähenevad veebipoele erinevalt, sõltuvalt sellest, millist tüüpi poeskäija ta on, mis on tema eesmärk ning millisest poest on ta otsustanud kaubad osta.

Kui inimesed veebist ostavad, siis erinevate võimaluste kättesaadavaks tegemist on veelgi raskem mõista, kui aru saada tema ostlemise ringkäigust. Kui viibida veebis toidukaupu ostleva kliendi läheduses, siis on võimalik märgata erinevaid suundumusi.

Kaks veebist ostjat ei ostle kunagi ühte ja sama moodi

Otsingu funktsioon muutub üha tähtsamaks

IGD viimane online kanalite fookusuuring näitas, et 62% inimestest kasutab veebilehel otsingu funktsiooni, et leida endale veebikauplusest vajalikke tooteid. Samas 60% ostlejatest kasutab ikka eelmist ostukorvi tooteid uue tellimuse vormistamiseks. See on esimene kord, kui veebikaupluse otsingu funktsioon on saanud ostjate lemmikuks.

Segamine

Inimesed kasutavad enda ostukorvi kokkupanemiseks erinevaid kanaleid, et tuua igapäevastesse veebist ostlemistesse erisusi. Seega üks osa ostukorvist kombineeritakse eelmiste ostukorvide sisust ning teise osa jaoks kasutatakse otsingu nuppu.

Väga tähtis roll on ka eripakkumiste lehekülgedel, sest see aitab kliendil leida teistsuguseid tooteid, mis ei ole kliendi ostukorvis väga levinud. Selleks tasub kasutada järgnevaid taktikaid:

Kategooria menüüd, retseptid ja einete soovitusedEkspress ostunimekirjadMobiiliga skanneerimine

Esimesena ostukorvis

Kui üha enam ostlejaid kasutavad otsingu funktsiooni, siis paljud kasutavad siiski ka lemmik toodete funktsiooni või eelmiste tellimuste põhjasid. Tarnijatel on suurem võimalus pääseda tarbija ostukorvi, kui nad on kliendi lemmikute nimekirjas.

Waitrose rõhutab selgesõnaliselt ostunimekirja funktsiooni, sest see aitab ostjatel otsustada.

Waitrose toob esile mitmeid viise, kuidas ostjad võivad tooteid kiiremini üles leida, kui nad ostlevad veebis. Nende hulka kuuluvad märkmiku funktsioon või ekspress ostlemise nimekirja funktsioon.

Näpunäited tarnijatele

Investeeri selgetesse toote kirjeldustesse, mis teeb kliendil toote leidmise lihtsamaksMuuda reklaamimaigulised tekstid tarbija sõbralikuks, et tagada maksimaalne investeeringutasuvus ettevõttele veebis kulutatud summaltPeamine põhjus, miks inimesed otsustavad osta toidukaupu veebist, on ikkagi kiirus ja mugavus. Suur võit veebi müügi kasvule on see, kui teete enda tooted kergesti leitavaks.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757