Rootsi kiirmoe rõivatootja Hennes & Mauritz suurendas teises kvartalis Eestis opereeritavas kuues poes aastaga tulu ligi poole võrra.
H&Mi käive kasvas Eestis selle aasta teises kvartalis aastatagusega võrreldes 46%, 73 miljoni Rootsi kroonini ehk 8 miljoni euroni, selgub firma eile avaldatud majandusaruandest. Mullu müüs firma teises kvartalis 5,5 miljoni euro eest.
Esimese kuue kuu peale on aga müügikasv veelgi muljetavaldavam. 2015. aasta esimese poolaastaga kasvas Rootsi rõivatootja käive Eestis 50,5%, 137 miljoni Rootsi krooni ehk 15 miljoni euroni. Läinud aastal oli firma poolaasta käive 9,9 miljonit eurot.
Konkurendid jäävad alla
H&Mi kaks avalikult kaubeldavat konkurenti pole suutnud Rootsi rõivatootjaga ühte sammu käia. Kuigi müük kasvas märtsi ja mai vahelisel perioodil nii Baltikal kui Aprangal, siis kasvunumbrid on teisest kategooriast.
Baltika pole enda teise kvartali tulemusi avalikustanud, kuid börsiteadetest on teada, et märtsis kahanes aastases võrdluses firma müük Eestis 2%. Sellele järgnes 6% müügikasv aprillis ja 9% kasv mais.
Leedu börsifirma Apranga esimese kvartali käive kasvas aastaga Eestis 29% ning aprillis ja mais oli kasvunumbriks 24%.
H&Mi majandusaasta on kalendriaastaga ühe kuu võrra nihkes, alates 1. detsembril ja lõppedes 30. novembriga.
Seotud lood
Üks maailma suurimaid jaemüügifirmasid H&M, H&M Hennes & Mauritz AB, avas täna hommikul oma e-poe aadressil hm.com ka Baltikumi klientidele.
H&M’i pressiesindaja Tiina Miettinen tunnistas, et eestlased on nende kauplused väga hästi vastu võtnud ning neil on plaan siinsel turul veelgi laieneda.
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes tänavu mais eelmise aasta sama perioodiga võrreldes püsivhindades 8%. Kui aprillis kasvas jaemüük aastases võrdluses 6%, siis mais jaemüügi kasv veidi kiirenes.
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.