• 08.07.15, 13:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas kujundada pood kliendimagnetiks?

Hea kaupluse sisekujundus eristab poodi konkurentidest ning meelitab kliendid ostma.
Kuidas kujundada pood kliendimagnetiks?
  • Foto: Raul Mee
Kaubanduspindadele nii vanu hästi töötavaid baaslahendus kui ka kliendipõhiseid projekt- ja erilahendusi pakkuva ASi Kitman Thulema juhataja Ilo Rannu sõnul peab konkurendist eristuma, kirjutab 29. juuni Äripäev rubriigis Kinnisvara. Seejuures on Rannu sõnul kaupluses liikumise ja klientide suunamisega tegelemine eraldi teadus, millega tegelevad oma ala eksperdid.
"Kindlasti peab positiivses võtmes eristuma, sest asju on meid ümbritsevas maailmas väga palju ja nad on oma funktsionaalsuselt sarnased," märkis Rannu. Ta lisas, et kaupleja peaks kõigepealt endalt küsima, kes on tema klient, mis teda kauplusesse ostlema toob ning miks klient tuleb. Sealt edasi mõeldes saab teenusedisaini välja töötama hakata.
Mööbel üksi ei tööta
Rannu sõnul on nende klientidel pigem esialgne idee juba endal olemas. Kuna klient teab ise kõige paremini, millega ta kaupleb, palju on vaba pinda jne. Seega aitab ettevõte enamasti leida soovitud sisekujundusele lahenduse.
Kujunduse omapära saavutamisel tasuks Rannu sõnul eelkõige jälgida, et keskkond, kuhu inimene meelitatakse, oleks loodud õige sihtgrupi tarvis. Näiteks on väljapaneku mööbel ainult üks osa kogu komplektist. "Vaatama peab kogu komplekti ja selleks tasub teha analüüs," nentis Rannu.
Ta lisas, et ühte sisekujunduse lahendust hoiavad toidupoodidest kauplejad Eestis umbes kümme aastat. Moe-, garderoobikaupade-, ilu- ja jalanõudepoed ehk moe ja trendiga seotud kaupluste uuendamine toimub umbes viie kuni kuue aasta tagant.
Kaupluste sisustamisega seotud OÜ Gastro Team müügijuhi Aivar Hannuse sõnul uuendatakse kogu sisustust praegu väga harva. "Vanasti Stockmann vahetas, kui olid veel head ajad, umbes nelja-viie aastaga kogu mööbli osakondade kaupa," märkis ta.
Hannus lisas, et üldjuhul seda enam ei tehta, vaid pigem tehakse võimalusel väiksemaid muudatusi, näiteks tõstetakse mõned asjad ümber, võetakse ära või lisatakse sisustuselemente. Ümbervahetamist tuleb Hannuse sõnul ette pigem siis, kui on vaja minna näiteks säästvamale süsteemile.
Matt võtab läikelt üle
Praegusi sisustustrende kommenteerides ütles Hannus, et märgata võib muutusi värvilahendustes. "Vahepeal oli moes läikiv kroomvärv, mida kasutatakse ka praegu, aga siiski on mindud üle rohkem mati värvi peale," märkis ta. Hannuse sõnul on matt toon ka praktilisem tolmu tõttu.
Veel võib Hannuse hinnangul näha tänapäeval poode, kus on värvide abil eristatud erinevaid osakondi. "See on praegu hästi huvitav suund," sõnas ta.
Kaubanduskeskuste sisustamisele keskendunud OÜ Reinhold tegevdirektori Heiki Tamboomi hinnangul on osakondade eristamisega saanud kenasti hakkama näiteks kauplus Reserved, kus on grupeeritud meeste-, naiste- ja lasterõivad mööblistiili ja värvide abil. "On lihtne, aga samal ajal õigete ja ökonoomsete materjalidega mööblilahendus," kiitis ta.
Värviga saab kasinat mööblit peita.
Värv on Tamboomi sõnul kaupluses alati oluline sisukujundaja. "Kui värvi on valinud väga hea maitsega disainer, siis see pood mõjub väga hästi, isegi mööbel ei pea seal olema super," tõdes ta.
Tamboom märkis aga, et ilus välimus ei pruugi siiski olla parim lahendus. Ta tõi näitena Home4you kauplused, mille värvivalikus kasutati maitsekalt tavapärasest tumedamaid toone. "Head pastelsed toonid, aga kui pood on väga tume, siis juba majanduslikult on see kulukas, sest valgustus läheb väga palju maksma," selgitas ta.
Hannuse sõnul püütakse üha enam leida midagi, millega teistest poodidest eristuda. "Siin on jälle see küsimus, et kelle rahakott kannatab ja kelle oma mitte," nentis ta, lisades, et iga mööblitükk on erineva hinnaga. "Eridisainiga lahendusel, mida tuleb tellida, võib tavalisega võrreldes ikka kohati lausa kümnekordne," märkis ta. Samas tõdedes, et kindlasti aitab huvitav pood inimesi ligi meelitada.
Eriilmelise poe puhul tuleb ka Rannu sõnul olla valmis mõneti suuremaks väljaminekuks. "See oleneb. Võib maksta sama palju, aga võib maksta parfümeeria osas näiteks ka 10-20 korda enam kui tavaline," ütles Rannu.
Baaslahendus klienti ei huvita
Arco Vara äripindade maakleri Ats Pihli sõnul otsitakse kaubanduspindade puhul midagi sellist, mis teistest eristuks. "Minu poole pole küll keegi pöördunud, et palun otsige uus baaslahendusega äripind," nentis ta.
Pihli sõnul on silmapaistvate äripindade väärtus suurem kui tavalistel. "Kui suudetakse teistest äripindadest millegi poolest eristuda, annab see võimaluse hinda juurde küsida," selgitas ta.
Pihl lisas, et ettevõtjad otsivad oma kauplusele üldjuhul avarat ja valgusküllast pinda. Samuti vaatavad kauplejad tema sõnul, et edaspidised ülalpidamiskulud ei oleks suured. "Klient muutub järjest rohkem teadlikumaks igasuguste kommunaalkulude kohapealt, vaadatakse, et äripinna kulud oleksid optimaalsed," selgitas ta.
Kuidas poodi sisustada?
Küsi endalt, kes on klient ja miks ta poodi tuleb. Pea sisekujunduse loomisel silmas oma sihtgruppi ja tema eelistusi.Kauplus peab moodustama terviku, millest mööbel on vaid üks osa.Värvilahendus loeb väga palju, kui värv on hea silmaga valitud, mõjub pood hästi, isegi mööbel ei ole parim.Ilus välimus ei pruugi alati olla parim lahendus. Näiteks on tumedates toonides kaupluse puhul kulud valgustusele väga suured.Eritellimus on lihtsaim viis eristumiseks, ent lahendus võib olla tavalisega võrreldes isegi kuni 20 korda kallim.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 12:04
Selveri Köök annab nõu: mida panna jõululauale!
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele