• 01.09.15, 13:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Swedbank: Tarbijate ostujõud kasvab oluliselt

Majapidamiste reaalne ostujõud kasvab sel aastal hüppeliselt tänu kiirele brutopalga tõusule ning hindade langusele ja tööjõu maksukoormuse vähenemisele, kommenteeris Swedbanki vanemanalüütik Liis Elmik.
Tarbijate ostujõud kasvab
  • Tarbijate ostujõud kasvab Foto: EPA
Kiire palgatulu tõus kajastub tema sõnul ka jaemüügi numbrites. Selle aasta esimese seitsme kuu jooksul on jaemüügi maht kasvanud 8% võrra. Netopalga reaalkasv tõusis esimesel poolaastal ligikaudu samas tempos, 7%.
"Tarbimine on majanduskasvule tänuväärne tugi ajal, mil eksport ja investeeringud panustavad kasvu tagasihoidlikult. Samal ajal ei saa peamiselt siseturul põhinev majanduskasv pikalt kesta. Kui ekspordi müüginumbrid ei parane, palgakasv varem või hiljem aeglustub," selgitas Elmik.
Keskmine brutokuupalk oli teises kvartalis 1082 eurot, kasvades aastaga umbes 6%. Keskmine brutokuupalk tõusis 2015. aasta teises kvartalis peaaegu kõigil tegevusaladel. Keskmine brutokuupalk ei suurenenud vaid ehituses. Keskmine brutokuupalk kasvas rohkem eelkõige siseturule suunatud harudes: kinnisvaras, põllumajanduses, turismis, meelelahutuses, hariduses ja tervishoius. Töötlevas tööstuses jäi palgakasv erinevate harude keskmise lähedale. 
Swedbanki prognoosi järgi kasvab keskmine brutopalk sel aastal 5%, reaalne netopalk aga 7%.

Seotud lood

Uudised
  • 31.08.15, 10:02
Jaemüük jätkas kasvamist
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2015. aasta juulis eelmise aasta juuliga võrreldes püsivhindades 9%, teatab Statistikaamet.
Uudised
  • 01.09.15, 09:58
Kaubanduse brutokuupalk tõusis II kvartalis 989 euroni
Jae- ja hulgikaubanduse, mootorsõidukite ja mootorrataste remondi keskmine brutokuupalk oli 2015. aasta II kvartalis 989 eurot, teatab Statistikaamet. Kaubanduse brutokuupalk tõusis I kvartaliga võrreldes 5% ja eelmise aasta II kvartaliga võrreldes 5,5%
  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele