Autor: Urve Vilk • 17. november 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tudengid aitavad paki tunni ajaga kliendini

Post Pal asutaja ja turundusdirektor Harry Kanistik, asutaja ja tehnikadirektor Klemens Arro ja asutaja ning tegevdirektor Veiko Proos
Foto: Raul Mee
E-poode ja pakivedajaid omavahel kokku viiv kullerteenus on senistest kiirem ja keskkonnasõbralikum - PostPal viib Tallinna piires e-poest ostetud kauba kohale kiiremini kui ühe tunniga.

OÜ PostPal on loonud kullerite võrgustiku, mille abil pakutakse Tallinnas veebirakendusel põhinevat kiirkullerteenust. Mõni kuu tagasi turule tulnud idufirma ühe asutaja ja turundusjuhi Harry Kanistiki sõnul oodatakse teenuse kiiret kasvu. “Tundub, et mudel töötab. Nii-öelda jagamismajanduse tähtsus kasvab igal pool maailmas. Ja ka e-kaubandus kasvab plahvatuslikult,” märkis internetiturunduse taustaga Kanitski, et usub kiiresse kasvu.

“Olen kursis arengutega, et online-müügis valitseb praegu buum, aga transport on veel aeglane. Kui ostja tahab kaupa kiiresti kätte saada, läheb ta poodi, kust toote kohe kätte saab,” märkis ta.

Enamik e-poode, kellega on kohtutud, on Kanistiki sõnul kohe lepingu ära sõlminud. “Ärid on ise meiega ühendust võtnud,” märkis Kanistik, kelle sõnul suuremahuliste veebipoodidega siiski lepingud veel puuduvad, kuid esimest sellist lansseerimst on oodata üsna pea. Praegu on leping sõlmitud paarikümne e-poega. Ees on ka pikk nimekiri firmadest, kes tahaksid liituda, kuid on veel ootenimekirjas. “Ettevõtteid lisame tasapisi, iga paari nädala tagant," selgitas Kanistik.

Süsteem töötab tema sõnul lihtsalt. Kulleri tellimine käib liitunud e-poe kaudu ning paki liikumise teekonda saab veebikeskkonnas reaalajas jälgida. "Kui klient ostab e-poest asja, on transpordivõimaluste all märgitud kohaletoimetamise variandina ka PostPali kullerteenus, mille juures kirjas ka saabumisaeg," kirjeldas ta.

Tekkinud töö läheb veebikeskkonda üles. “Kes kõige esimesena märkab, see kulleritest selle endale saab,” selgitas Kanistik. Internetis fikseeritakse ka paki üleandmine saajale.

Kullerid on tudengid, Uberi autojuhid, ka töötud - kõik, kes otsivad osalise ajaga lisateenistust. “Meil on üks erinevus võrreldes Uberiga - meil on kulleritega töövõtulepingud, nii et kõik maksud on makstud,” rõhutas Kanistik.

Lisaks automaatsele liidesele e-poodidega pakutakse kontoritele iseteeninduse kaudu kulleri tellimise võimalust. Teenuse sihtgrupina nähakse ka väiksemat sorti e-poode, kelle käive on nii väike, et pole mõtet liidesega liituda, sel juhul on võimalus kodulehelt sisse logides vajadusel eraldi kullerteenus tellida.

Lähiajal plaanitakse teenusega laieneda Helsingisse, Riiasse ja Vilniusesse.

Loe pikemalt Äripäevast.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757