20 november 2015

Baltikumis on veel ruumi kaubanduspindade kasvule

Kaubanduskeskuse ehitus  Foto: Raul Mee

Kuigi üldine tormijooks kaubanduspindadele arvatakse olevat vähemasti Lääne-Euroopas peatunud, on Baltikumis potentsiaali uute kaupluste sünniks veel küll.

AS Prisma Peremarketi arendusdirektor Mika Ylinen rääkis jaekaubandusele ning FMCG sektorile suunatud ECR Baltic Foorumil, et kuigi Lääne-Euroopas arvatakse uute kaupluste avamise buum - "the race for space" - läbi olevat ning pingutatakse üksnes diferentseerumise ning individuaalsete pakkumiste nimel, siis Baltimaades see kindlasti nii ei ole.

 "Vastupidi - väga palju uusi plaane uute kaubanduspindade osas on avalikustatud ja jaekaubanduse ruutmeetreid on elanike arvuga ja eelkõige ostujõuga võrreldes Baltikmis ikka ebaproportsionaalselt palju. See toob suure tõenäosusega kaasa vajaduse efektiivistada jaekaubandust tulevikus veelgi, ning ei saa välistada, et mõned väiksemad ja ebaefektiivsemad poed paratamatult turult kaovad," ütles Ylinen. Tihenev konkurents jaepindadel soodustab omakorda e-kaubanduse arengut, mis on kõige suurem "ohuallikas" senisele traditsioonilisele jaekaubandusele.

Autor: Kairi Oja, kaasautor

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700