Kuigi üldine tormijooks kaubanduspindadele arvatakse olevat vähemasti Lääne-Euroopas peatunud, on Baltikumis potentsiaali uute kaupluste sünniks veel küll.

- Kaubanduskeskuse ehitus
- Foto: Raul Mee
AS Prisma Peremarketi arendusdirektor Mika Ylinen rääkis jaekaubandusele ning FMCG sektorile suunatud ECR Baltic Foorumil, et kuigi Lääne-Euroopas arvatakse uute kaupluste avamise buum - "the race for space" - läbi olevat ning pingutatakse üksnes diferentseerumise ning individuaalsete pakkumiste nimel, siis Baltimaades see kindlasti nii ei ole.
"Vastupidi - väga palju uusi plaane uute kaubanduspindade osas on avalikustatud ja jaekaubanduse ruutmeetreid on elanike arvuga ja eelkõige ostujõuga võrreldes Baltikmis ikka ebaproportsionaalselt palju. See toob suure tõenäosusega kaasa vajaduse efektiivistada jaekaubandust tulevikus veelgi, ning ei saa välistada, et mõned väiksemad ja ebaefektiivsemad poed paratamatult turult kaovad," ütles Ylinen. Tihenev konkurents jaepindadel soodustab omakorda e-kaubanduse arengut, mis on kõige suurem "ohuallikas" senisele traditsioonilisele jaekaubandusele.
Autor: Kairi Oja, kaasautor
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!