E-smaspäeva tulemuste analüüsimiseks viidi läbi uuring, millele vastas 63 kampaanias osalenud e-poodi. Uuringule vastanute andmetel oli 24-tunnise kampaania läbimüük üle 476 000 euro ning tellimuste koguarv 6055. Päeva läbimüük võis hinnanguliselt ulatuda kuni miljoni euroni, arvestades valimi osakaalu üldkogumist.
Maksimaalne e-poe läbimüük oli E-smaspäeval üle 96 000 euro, müügikäibe mediaan oli 1091 eurot. E-smaspa?ev kasvatas oluliselt e-poodide ku?lastatavust (mediaan +97% vo?rreldes nädal varasema esmaspa?evaga), maksimaalne külastatavuse kasv oli +2000%. Läbi mobiilsete seadmete tuli keskmiselt 18% e-poodide kogukäibest. Kampaanialehte külastas 9. novembril üle 12 000 unikaalse kasutaja, suurim oli külastajate arv hommikul kell 9:00-11:00. Külastajate hinnangul oli tegemist hea algatusega, mis aitas avastada uusi kodumaiseid e-poode ning säästa nii hindadelt kui postikulult. Osa külastajaid leidis, et allahindlused võiksid olla veelgi suuremad.
Osalenud e-poodidest 64% olid E-kaubanduse Liidu liikmed ja 36% mitteliikmed. E-poed hindasid kampaania korraldust heaks või väga heaks, rohkem olid rahul need e-poed, kes kogesid ko?rgemat ku?lastuste kasvu. Mitu e-poodi märkis, et E-smaspäeval jõuti rekordiliste müüginumbriteni ning 92% uuringule vastajatest soovis E-smaspäeval osaleda ka järgmisel aastal.
E-smaspäev toimub iga aasta novembrikuu teisel esmaspäeval. Kampaania korraldaja on Eesti E-kaubanduse Liit, mis ühendab ligi 140 e-kauplejat ja teenusepakkujat.
Autor: Signe Kõiv, Eesti E-kaubanduse Liidu juhataja