PwC üleilmne veebipoodlejate uuring näitab, et kuigi enamik inimesi otsustab konkreetse veebipoe kasuks sobiva hinna alusel, on ostumugavus soodsast hinnast isegi olulisem. Üha suurem osa inimesi ostab veebipoest mobiiltelefoni vahendusel ning kasvavaks trendiks on ka ostmine sotsiaalmeedia vahendusel.
PwC globaalne uuring näitab, et üleilmselt on 47% online-ostjate jaoks Internetist ostmise olulisim mõjutaja mugavus ning 43% jaoks odav(am) hind (10% ostab internetist „muul põhjusel“). Seejuures mugavuse osakaal kõrgeim Indias (65%) ja Hiinas (62%), ent samuti USA-s (58%), Saksamaal (56%) ja Suurbritannias (55%). Hinna argument oli seevastu olulisim Tšiilis (63%), Türgis (56%) ja Singapuris (55%).
Tootekategooriatest on veebiostjate lemmik „raamatud, muusika, filmid ja videomängud“, mida eelistab osta online tervelt 57% uuringus osalenuist, järgnevad arvutid ja elektroonikaseadmed (41%) ning rõivad ja jalatsid (37%). Vähim populaarsed on internetist ostmiseks toidukaubad, mööbel ja koduseadmed.
Võrreldes eelmiste aastate analoogsete uuringutega on jõudsalt kasvanud inimeste arv, kes kasutavad veebiostudeks mobiiltelefoni: kui 2012. a oli neid vaid 30%, siis 2014.a juba 48% ning mullu 54%. Märkimist väärib ka eriti Aasias kiiresti kasvav trend sooritada ostusid otse sotsiaalmeedia platvormi vahendusel: näiteks Taimaal oli seda aasta jooksul teinud 51% uuringus osalenuist ja Indias 32%, aga Taanis ja Belgias vastavalt kõigest 5% ja 4%.
Uuringut kommenteerinud PwC Eesti juhtivaudiitor Eva Jansen-Diener tõdes, et ehkki traditsioonilised poed ja ostukeskused ei kao nähtavas tulevikus kuhugi, on digitaalse ja „reaalse“ kaubanduse ühtesulamine kahtlemata jätkuv ja kiirenev trend. „Tarbija soovib endiselt poode külastada, ent samas kasvavad ka tema ootused ja nõudmised nii tooteinfo, toodete võrreldavuse kui teeninduskvaliteedi osas,“ ütles Jansen-Diener.
Uuringu They say they want a revolution: Total Retail 2016 raames küsitleti ligi 23 tuhandet inimest 25 riigist.
PwCaitab organisatsioonidel ja üksikisikutel luua väärtust olulistes valdkondades. Ettevõtete võrgustik asub enam kui 157 riigis, kus on 208 000 töötajat, neist üle 160 Eestis.
Seotud lood
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.