• 04.03.16, 10:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PwC: sotsiaalmeedia mõju veebiostudele kasvab

PwC üleilmne veebipoodlejate uuring näitab, et kuigi enamik inimesi otsustab konkreetse veebipoe kasuks sobiva hinna alusel, on ostumugavus soodsast hinnast isegi olulisem. Üha suurem osa inimesi ostab veebipoest mobiiltelefoni vahendusel ning kasvavaks trendiks on ka ostmine sotsiaalmeedia vahendusel.
PwC: sotsiaalmeedia mõju veebiostudele kasvab
  • Foto: Pixaby.com
PwC globaalne uuring näitab, et üleilmselt on 47% online-ostjate jaoks Internetist ostmise olulisim mõjutaja mugavus ning 43% jaoks odav(am) hind (10% ostab internetist „muul põhjusel“). Seejuures mugavuse osakaal kõrgeim Indias (65%) ja Hiinas (62%), ent samuti USA-s (58%), Saksamaal (56%) ja Suurbritannias (55%). Hinna argument oli seevastu olulisim Tšiilis (63%), Türgis (56%) ja Singapuris (55%).
Tootekategooriatest on veebiostjate lemmik „raamatud, muusika, filmid ja videomängud“, mida eelistab osta online tervelt 57% uuringus osalenuist, järgnevad arvutid ja elektroonikaseadmed (41%) ning rõivad ja jalatsid (37%). Vähim populaarsed on internetist ostmiseks toidukaubad, mööbel ja koduseadmed.
Võrreldes eelmiste aastate analoogsete uuringutega on jõudsalt kasvanud inimeste arv, kes kasutavad veebiostudeks mobiiltelefoni: kui 2012. a oli neid vaid 30%, siis 2014.a juba 48% ning mullu 54%. Märkimist väärib ka eriti Aasias kiiresti kasvav trend sooritada ostusid otse sotsiaalmeedia platvormi vahendusel: näiteks Taimaal oli seda aasta jooksul teinud 51% uuringus osalenuist ja Indias 32%, aga Taanis ja Belgias vastavalt kõigest 5% ja 4%.
Uuringut kommenteerinud PwC Eesti juhtivaudiitor Eva Jansen-Diener tõdes, et ehkki traditsioonilised poed ja ostukeskused ei kao nähtavas tulevikus kuhugi, on digitaalse ja „reaalse“ kaubanduse ühtesulamine kahtlemata jätkuv ja kiirenev trend. „Tarbija soovib endiselt poode külastada, ent samas kasvavad ka tema ootused ja nõudmised nii tooteinfo, toodete võrreldavuse kui teeninduskvaliteedi osas,“ ütles Jansen-Diener.
Uuringu They say they want a revolution: Total Retail 2016 raames küsitleti ligi 23 tuhandet inimest 25 riigist. 
PwCaitab organisatsioonidel ja üksikisikutel luua väärtust olulistes valdkondades. Ettevõtete võrgustik asub enam kui  157 riigis, kus on 208 000 töötajat, neist üle 160 Eestis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

TOP 40 | Kõige rohkem riigihankeid võitnud toidu- ja esmatarbekaupade müüjad
TOP
  • 06.11.24, 12:36
TOP 40 | Kõige rohkem riigihankeid võitnud toidu- ja esmatarbekaupade müüjad
Täiendatud mitmeaastaste raamlepingute infoga!
Pet City otsib hoolimata kahjumist ka tuleval aastal võimalusi laienemiseks
Majandustulemused
  • 04.11.24, 14:11
PetCity ärikahjum aastaga kümnekordistus
PwC vandeaudiitorid: negatiivne omakapital ei ole vastavuses äriseadustikuga
Apollo Groupi kahjum kukkus miljonitesse
Majandustulemused
  • 04.11.24, 14:24
Apollo Groupi kahjum kukkus miljonitesse
Hulgimüügifirma Kaupmees sai uue ostudirektori
Uudised
  • 31.10.24, 15:58
Hulgimüügifirma Kaupmees sai uue ostudirektori
Tallinna Kaubamaja juht Erkki Laugus.
Saated
  • 04.11.24, 15:42
Tallinna Kaubamaja juht: me ei vingu end vaeseks, seis ongi jama
Kaubanduskeskus Port Artur 2 Pärnu kesklinnas Lai tn 11.
Uudised
  • 31.10.24, 14:40
Pärnu Port Arturi kaubamaja sai ühe ja ainsa omaniku
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
T1 juht Tarmo Hõbe: eesmärk on jõuda keskusena esikolmikusse
Uudised
  • 07.11.24, 17:33
T1 juht Tarmo Hõbe: eesmärk on jõuda keskusena esikolmikusse
Alles kuus aastat vana keskus saab kokku 27 miljoni euro eest investeeringuid!
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele