4. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

PwC: sotsiaalmeedia mõju veebiostudele kasvab

Foto: Pixaby.com
PwC üleilmne veebipoodlejate uuring näitab, et kuigi enamik inimesi otsustab konkreetse veebipoe kasuks sobiva hinna alusel, on ostumugavus soodsast hinnast isegi olulisem. Üha suurem osa inimesi ostab veebipoest mobiiltelefoni vahendusel ning kasvavaks trendiks on ka ostmine sotsiaalmeedia vahendusel.

PwC globaalne uuring näitab, et üleilmselt on 47% online-ostjate jaoks Internetist ostmise olulisim mõjutaja mugavus ning 43% jaoks odav(am) hind (10% ostab internetist „muul põhjusel“). Seejuures mugavuse osakaal kõrgeim Indias (65%) ja Hiinas (62%), ent samuti USA-s (58%), Saksamaal (56%) ja Suurbritannias (55%). Hinna argument oli seevastu olulisim Tšiilis (63%), Türgis (56%) ja Singapuris (55%).

Tootekategooriatest on veebiostjate lemmik „raamatud, muusika, filmid ja videomängud“, mida eelistab osta online tervelt 57% uuringus osalenuist, järgnevad arvutid ja elektroonikaseadmed (41%) ning rõivad ja jalatsid (37%). Vähim populaarsed on internetist ostmiseks toidukaubad, mööbel ja koduseadmed.

Võrreldes eelmiste aastate analoogsete uuringutega on jõudsalt kasvanud inimeste arv, kes kasutavad veebiostudeks mobiiltelefoni: kui 2012. a oli neid vaid 30%, siis 2014.a juba 48% ning mullu 54%. Märkimist väärib ka eriti Aasias kiiresti kasvav trend sooritada ostusid otse sotsiaalmeedia platvormi vahendusel: näiteks Taimaal oli seda aasta jooksul teinud 51% uuringus osalenuist ja Indias 32%, aga Taanis ja Belgias vastavalt kõigest 5% ja 4%.

Uuringut kommenteerinud PwC Eesti juhtivaudiitor Eva Jansen-Diener tõdes, et ehkki traditsioonilised poed ja ostukeskused ei kao nähtavas tulevikus kuhugi, on digitaalse ja „reaalse“ kaubanduse ühtesulamine kahtlemata jätkuv ja kiirenev trend. „Tarbija soovib endiselt poode külastada, ent samas kasvavad ka tema ootused ja nõudmised nii tooteinfo, toodete võrreldavuse kui teeninduskvaliteedi osas,“ ütles Jansen-Diener.

Uuringu They say they want a revolution: Total Retail 2016 raames küsitleti ligi 23 tuhandet inimest 25 riigist. 

PwCaitab organisatsioonidel ja üksikisikutel luua väärtust olulistes valdkondades. Ettevõtete võrgustik asub enam kui  157 riigis, kus on 208 000 töötajat, neist üle 160 Eestis.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757