23. august 2016
Jaga lugu:

Eesti klienditeenindajad on Euroopa keskmisest märkimisväärselt õnnetumad

Kõige õnnetumaks peeti autode müügi ja finantsvaldkonnas tegutsevate ettevõtete konsultante.
Kõige õnnetumaks peeti autode müügi ja finantsvaldkonnas tegutsevate ettevõtete konsultante.  Foto: Andras Kralla

Käesoleva 2016 aasta teises kvartalis testoste pakkuvate ettevõtete liidu MSPA (Mystery Shopping Providers Association) kogutud andmete põhjal on Eesti klienditeenindajad Euroopa keskmisega võrreldes oma töös keskmisest märkimisväärselt õnnetumad, vahendab uuringufirma Dive Eesti.

Uuringus osalesid 15 Euroopa riigi ettevõtted. Uuringu eesmärk oli koguda erinevates riikides testostu meetodil läbi viidud hindamiste põhjal kokku andmed teenindajate õnnelikkuse taseme kohta teenindussituatsioonides, mis on laiemalt tuntud ka rahvusvahelise lühendi NHS (Net Happiness Score) järgi. Dive Group aitab testostufirmade katusorganisatsioonil andmeid koguda 4-s riigis, kus tegutsetakse: Eestis, Lätis, Leedus ja Poolas.

Kõige õnnelikumad teenindajad on tulemuste põhjal Ungaris, Poolas ja Ühendkuningriikides. Kõige õnnetumad Makedoonias, Prantsusmaal ja Belgias.

Lähinaabritest paistab õnnelike klienditeenindajatega silma Leedu, kes järgneb tulemuste poolest esikolmikule.  Läti teenindajate õnnelikuse tase klientidega suhtlemisel on samal tasemel kui Eestis. 

Üle Euroopa hinnati sektorite lõikes kõige õnnelikemaks vaba-aja veetmise ning transpordi valdkonnas töötavad teenindajaid. Kõige õnnetumaks peeti aga autode müügi ja finantsvaldkonnas tegutsevate ettevõtete konsultante.

Eestis klienditeenindusuuringuid läbi viiva ettevõtte Dive Eesti OÜ tegevjuhi Harry Liipa sõnul on korrelatsioon teenindajate õnnelikkuse taseme ning klienditeeninduskvaliteedi ja kliendirahulolu vahel selgelt olemas ja soovitas kõigil ettevõtetel süstemaatiliselt ja järjepidevalt leida viise oma klienditeenindajate rahulolusse panustamiseks ja motiveerimiseks. Seeläbi kasvab klienditeeninduse keskmine tase ettevõttes ja pikas perspektiivis kajastub see kindlasti positiivselt ka majandustulemustes ning ettevõtte maines tööjõuturul. 

Ülemaailmne testostufirmade liit MSPA kogub NHS uuringu tarbeks andmeid igas kvartalis alates 2014 algusest. Dive Eesti OÜ on uuringus osalenud kogu selle tegutsemisaja.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt