• 23.08.16, 12:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti klienditeenindajad on Euroopa keskmisest märkimisväärselt õnnetumad

Käesoleva 2016 aasta teises kvartalis testoste pakkuvate ettevõtete liidu MSPA (Mystery Shopping Providers Association) kogutud andmete põhjal on Eesti klienditeenindajad Euroopa keskmisega võrreldes oma töös keskmisest märkimisväärselt õnnetumad, vahendab uuringufirma Dive Eesti.
Kõige õnnetumaks peeti autode müügi ja finantsvaldkonnas tegutsevate ettevõtete konsultante.
  • Kõige õnnetumaks peeti autode müügi ja finantsvaldkonnas tegutsevate ettevõtete konsultante. Foto: Andras Kralla
Uuringus osalesid 15 Euroopa riigi ettevõtted. Uuringu eesmärk oli koguda erinevates riikides testostu meetodil läbi viidud hindamiste põhjal kokku andmed teenindajate õnnelikkuse taseme kohta teenindussituatsioonides, mis on laiemalt tuntud ka rahvusvahelise lühendi NHS (Net Happiness Score) järgi. Dive Group aitab testostufirmade katusorganisatsioonil andmeid koguda 4-s riigis, kus tegutsetakse: Eestis, Lätis, Leedus ja Poolas.
Kõige õnnelikumad teenindajad on tulemuste põhjal Ungaris, Poolas ja Ühendkuningriikides. Kõige õnnetumad Makedoonias, Prantsusmaal ja Belgias.
Lähinaabritest paistab õnnelike klienditeenindajatega silma Leedu, kes järgneb tulemuste poolest esikolmikule.  Läti teenindajate õnnelikuse tase klientidega suhtlemisel on samal tasemel kui Eestis. 
Üle Euroopa hinnati sektorite lõikes kõige õnnelikemaks vaba-aja veetmise ning transpordi valdkonnas töötavad teenindajaid. Kõige õnnetumaks peeti aga autode müügi ja finantsvaldkonnas tegutsevate ettevõtete konsultante.
Eestis klienditeenindusuuringuid läbi viiva ettevõtte Dive Eesti OÜ tegevjuhi Harry Liipa sõnul on korrelatsioon teenindajate õnnelikkuse taseme ning klienditeeninduskvaliteedi ja kliendirahulolu vahel selgelt olemas ja soovitas kõigil ettevõtetel süstemaatiliselt ja järjepidevalt leida viise oma klienditeenindajate rahulolusse panustamiseks ja motiveerimiseks. Seeläbi kasvab klienditeeninduse keskmine tase ettevõttes ja pikas perspektiivis kajastub see kindlasti positiivselt ka majandustulemustes ning ettevõtte maines tööjõuturul. 
Ülemaailmne testostufirmade liit MSPA kogub NHS uuringu tarbeks andmeid igas kvartalis alates 2014 algusest. Dive Eesti OÜ on uuringus osalenud kogu selle tegutsemisaja.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.01.25, 07:00
Nixori loodud kassatarkvara NexuFront muudab kaubandusettevõtte edukamaks
Tehnoloogiapartner Nixor on partner selle sõna kõige otsesemas mõttes – koostöös klientidega arendatakse välja täpselt nende vajadustele vastavad info- ja turvatehnoloogiad, efektiivsed ja töökindlad süsteemid, mis toetavad äri pikaajalist edu. Spetsiaalselt kaubandusettevõtete jaoks loodud kassatarkvara NexuFront käib efektiivsuse, turvalisuse ja tehniliste võimaluste poolest alati mitme sammu võrra ees. Pidevalt arenduses olev platvorm on operatiivne ning võimaldab teha kohandusi vastavalt tehnoloogia arengule ning jaemüügi muutuvatele vajadustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele