Stockmanni uus strateegia näitab juba esimesi edumärke, kus ettevõtte klientide arv kasvab, kaasatakse koostööpartnereid, tuuakse turule veelgi jõulisemalt uusi kaubamärke ning pakutakse väga head klienditeenindust, mida kliendid hindavad.
- Stockmann Eesti juht Marge Türner ütles, et Stockmann on pildil tagasi Foto: Veiko Tõkman
Stockmann Grupi tegevjuht Lauri Veijalainen rääkis, et 2014. aastal hakkasid nad ellu viima uut strateegiat, kuna ettevõttel oli suur kahjum. „Otsustasime maha müüa Seppälä, Hobby Hall’i ja Academic’u raamatukaupluse. Lisaks sulgesime Venemaa äri,“ ütles Veijalainen.
Stockmanni järgmiseks suureks eesmärgiks on Lindexi kaupluste keti suur arendus. „Kokkuvõttes on kogu meie grupi suur eesmärk klientide hulga kasvatamine kauplustes ning jõuda kasumisse 2018. aasta lõpuks.“ Praegu on Stockmann Groupil kaks divisjoni millel läheb väga hästi – Lindex ning kinnisvara.
„Meie eesmärk on luua klientidele põhjuse meie külastamiseks. Meil on väga lojaalsed kliendid, kuid näeme, et nende hulk on hakanud vähenema. Seega peame looma klientides taas usalduse, et nad tuleksid ikka ja jälle meie juurde tagasi,“ ütles Veijalainen.
Stockmanni eesmärk on olla alati esimene. „Me olime esimene kaubamaja, meil oli esimene TV programm, Soome kaubamajas oli esimesena müügil Coca-Cola,“ loetles ta. Lisades, et nad pakuvad parimat võimalikku kogemust, kaubavalikut ja parimat asukohta – need on nende põhitalad.
Stockmanni külastatakse põhiliselt toidu-, ilu-, moe- ja kodukaupade pärast. Veijalainen ütles, et nad püüavad kõikidesse nendesse osakondadesse tuua pidevalt uusi ja põnevaid kaubamärke.
Ettevõtte kinnisvara juht Björn Teir lisas, et kaubamajja tulek on kui väike puhkus, kus kliendid saavad jätta enda mured ning veeta seal mõnusalt aega. See oli ka üks põhjus, miks ettevõte otsustas kaubamaja viiendal korrusel suured muudatused teha.
Stockmann Eesti juht Marge Türner kinnitas, et Stockmann on pildil tagasi. „Me näeme seda külastajate arvus, mis on viimase poole aastaga kenasti kasvanud. Lisaks õnnestus ka oktoobris toimunud Hullud Päevad väga hästi,“ ütles Türner.
Tema sõnul on kaubavalik väga oluline ning nad on toonud mitmeid uusi kaubamärke Eesti turule ning jätkavad seda tegevust veel jõudsamalt. „Me analüüsime enda kliente, ennetame nende ootusi ning ületame neid,“ rääkis Türner. Lisades, et täna teevad nad täiesti teismoodi tööd ning see on ka meie klientidele näha.
Stockmanni uues strateegias määrati ära, et ettevõte ei tegele enam elektroonika ja mänguasjadega ning selle tarvis oli vaja leida koostööpartnerid. „Euronics tähistab Stockmannis oma esimest sünnipäeva ning kliendid on selle väga hästi vastu võtnud.“
„Meie kliendid on alates ettevõtte asutamisest peale väärtustanud teenindamist ja klienditeenindust. Me teeme selle nimel pidevalt tööd,“ ütles Türner. Ta lisas, et meil on väga hea klienditeenindus. „Väikesed üllatused peavad jätkuma, et kliendid tunneksid meie majas hästi.“
„Pilootprojektina võtsime kasutusele digitaalse proovikabiini naiste pesuosakonnas. See on sild teenindaja ja kliendi vahel,“ rääkis Türner. Kui testperiood läbi saab, siis neil on plaanis sellega ka edasi laieneda. „See on teenindamise üks osa ning digitaliseerimine on tänapäeva jaekaubanduses oluline.“
Järgmine samm Tallinna Stockmanni kaubamaja uuendamisel on suunatud meeskorrusele.
Seotud lood
Stockmann Eesti turundusjuht Mari Villem rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et ta ei usu, et kampaaniad ära kaovad, vaid tarbijatele tuleb pakkuda vajalikke igapäeva asju.
Homme, 18. novembril avab Anvol OY Helsingis Stockmanni kaubamajas uue mänguasjapoe XS Lelut. Tegemist on Eesti esimese mänguasjadepoe ketiga, mis laiendab oma tegevust Soome. Avatava kaupluse müügipind on 650 m2 ning see asub Stockmanni kaubamaja 6. korrusel laste moe- ja spordiosakonnas. Kokku on firmal nüüd Soomes 6 kauplust.
Eelmise aasta alguses avatud logistikakeskus ning kaubamajade kontseptsiooni muudatus aitab ettevõttel muuta oma tegevust kordades efektiivsemaks ning säästa mitmeid miljoneid eurosid.