8. detsember 2016
Jaga lugu:

Vana hea paber kliendileht ei kao kuhugi

BENU Apteek Eesti OÜ jaemüügidirektor Kaidi Kelt peab oluliseks, et apteegiketi ajakirjas antakse näpunäiteid tervislikuks eluks
BENU Apteek Eesti OÜ jaemüügidirektor Kaidi Kelt peab oluliseks, et apteegiketi ajakirjas antakse näpunäiteid tervislikuks eluks  Foto: Raul Mee

Veebis turundamine on ettevõtete jaoks muutunud elementaarseks, kuid jagub ka neid, kes paberil kliendiajakirja väljaandmist samuti oluliseks turunduskanaliks peavad. “Kindlasti tasub see ära, sest annab võimaluse meie püsiklientidele paremini peegeldada seda, kes me oleme,” põhjendas Tallinki kliendiprogrammi Club One Eesti juht Helena Raud.

Planeeri hästi. Ajakirja struktuur ja põhimõtted peaksid olema paigas – mida laiema profiiliga on ettevõte, seda rohkem on teemasid ja valikuid, mida ajakirjas kajastada. Aga kindlasti on hea hoida ühtset struktuuri ja plaani selle kohta, mis ja millal tuleb, et ei tekiks olukorda, kus plaan on ajakiri välja anda septembris, aga see ilmub jaanuaris.

Pane kokku usaldusväärne meeskond, kes plaanist kinni hoiab ja hoia ajakirja tööprotsessil silma peal. Ajakiri on ettevõtte au ja uhkus ning seda tuleb teha korralikult.

Väga oluline on teostaja valikul vaadata, kui entusiastlik ja huvitatud on nende meeskond sellest, mida su ettevõte teeb. Kas suudetakse ka siis ideid genereerida, kui klient jääb hätta? Teostaja peab mõistma su ettevõtte väärtusi ja klientide soove – olema sinu käepikendus.

Allikas: Helena Raud

Helena Raud nentis, et klientidega suhtlemisel on elektroonsed uudiskirjad jms loomulikult olulised, aga samas püsib digimaailmas uudis huvilise ees paar sekundit. “Usun, et klassikaline paberil ajakiri elab kliendi käes kauem. See tähendab, et ajakirjas saame teemasid palju kauem n-ö pildis hoida ning kliendile reisimiseks nii inspiratsiooni kui ka praktilist infot anda,” leidis Raud.

Tallink on püsiklientidele mõeldud tasuta ajakirja teinud üheksa aastat. Kuni eelmise numbrini kandis ajakiri nime Club One, nüüd aga on sellest saanud Avastaja. Koos nimega muutus veidi ka sisu, mis Raua sõnul püüab inimesi rohkem inspireerida. “Kutsume kliendi pardale, näitame ajakirjas, mida huvitavat nii meelelahutuses kui ka kaubanduses pakume. Samuti tutvustame Tallinki sihtkohtades toimuvat ja räägime lahti ettevõtte uudised. Näiteks 2017. aastal saabuva uue LNG-l sõitva Megastari vastu on kliendid huvi tundnud,” selgitas Helena Raud, täpsustades, et klientide lugemissoovide väljaselgitamiseks tehakse nende seas aeg-ajalt küsitlusi.

Ideed, millest ajakirjas kirjutada, pärinevadki Raua sõnul lisaks klientidele muidugi Tallinki turundustiimilt ning tootekategooria juhtidelt, oma sõna ütleb kümmekond inimest.

Klient tuleb poodi ajakirjas nähtut ostma

Silikaat Grupi (Järve keskuse omanikfirma – toim) turundus- ja kommunikatsioonijuht Manuela Pihlap rääkis, et Järve keskuse kliendiajakirja Idee & Lahendus on välja antud kolm aastat ning rõhutas, et nii kaua, kui keskuse kauplused näevad, et see on vajalik, ajakirja ka välja antakse. “Meie eesmärk on kliendiajakirjas avada Järve keskuse sisu. Võime ju reklaamis öelda, et Järve keskus on Eesti suurim kodukaupade keskus. Aga mida see tähendab? Seda soovimegi ajakirjas praegustele ja tulevastele klientidele näidata,” selgitas Pihlap.

Ilu ja Tervis

Annab välja BENU Apteek Eesti OÜ alates 2015. aastastIlmub 4 korda aastas eesti ja vene keeles Tiraaž 50 000Levitatakse BENU apteekides, BENU partnerapteekides, valdkonna üritustel jms.Teostaja Meediapilt OÜ

Idee & Lahendus

Annab välja Järve Kaubanduskeskus alates 2013. aastastIlmub 2 korda aastas eesti keelesTiraaž 60 000Levitatakse otsepostitusena Tallinna ja Harjumaa kodudesseTeostaja AS Ajakirjade Kirjastus

Avastaja (endine Club One)

Annab välja Tallink alates 2007. aastastIlmub 4 korda aastas eesti keelesTiraaž aasta lõpus ilmuval talvenumbril u 100 000, ülejäänud kolmel numbril ligi 40 000Levitatakse otsepostitusena klientidele, lisaks Tallinki hotellides, laevadelTeostaja Menu Meedia OÜ

Kaks korda aastas ilmuva Idee & Lahenduse teemadevalikul ütlevad sõna sekka nii lugejad, andes tagasisidet eelmise numbri lemmiklugude kohta ja pakkudes uusi ideid kui ka keskuse kaupluste esindajad. Muidugi mängib rolli ka hooajalisus: kevadel tuleb rääkida aiamööblist, talvel juttu teha näiteks jõuludeks kodu kaunistamisest. “Otsustame koos Ajakirjade Kirjastusega (Idee & Lahenduse teostaja – toim), mis lõpuks sisse läheb, sest kõik paraku ei mahu,” nentis Pihlap.

Idee & Lahenduse tulemuslikkust mõõdetakse erinevatel viisidel. “Näeme näiteks seda, kui palju tullakse ajakirjaga poodi, soovides osta ühes või teises artiklis mainitud asju, samuti saame järeldusi teha keskuse külastatavuse põhjal ning saame ka lugejatelt tagasisidet. Need mõõdikud näitavad, et ajakirja on mõistlik teha,” mainis Pihlap, lisades, et klientidega suhtlemiseks kasutatakse loomulikult ka teisi väljundeid, alates müügikampaaniatest ja lõpetades Facebookiga.

Ajakirjas kirjutatakse ka oma töötajatest

BENU apteek hakkas ajakirja Ilu ja Tervis välja andma möödunud aasta alguses. BENU Apteek Eesti OÜ jaemüügidirektor ja ajakirja peatoimetaja Kaidi Kelt kirjeldas, et nende tehtud küsitlus nii klientide kui ka apteekrite seas näitas, et lisaks praktilistele näpunäidetele tervise ja tervislike eluviiside kohta soovivad inimesed lugeda ka temaatilisi laiemaid käsitlusi ja lugusid huvitavatest persoonidest. “Seetõttu kajastame regulaarselt meditsiinivaldkonna uudiseid nii Eestist kui ka mujalt maailmast ning tutvustame tuntud inimesi ja nende isiklikku vaadet tervislikele eluviisidele,” mainis Kaidi Kelt.

Ta lisas, et BENU peab väga oluliseks ka oma töötajate ja nende lugude tutvustamist. “Sõltumata sellest, kus Eestimaa linnas või asulas konkreetses ajakirjanumbris tutvustatav apteeker töötab, on neil kõigil rääkida palju huvitavat apteegist ja apteekri elukutsest. Väheoluline pole siin, et lisaks lugejatele uute ja huvitavate inimeste tutvustamisele saame sel kombel väärtustada ja avalikult tunnustada oma töötajaid,” rõhutas ta.

Iga ajakirjanumbri eel pannakse koos kirjastajaga paika teemad ja persoonid, keda ajakirjas tutvustatakse. “Majasiseselt tähendab see iga numbri puhul umbes kümmekonna inimese otsest panust – kasutame lisaks oma apteekritele lugude kirjutamisel ka kirjastaja kaasatud autorite abi,” tutvustas Kelt ajakirja valmimise protsessi. Tagasisidet tuleb ka lugejatelt, mis jõuab ajakirja tegijateni nii ajakirjas toodud kontaktide vahendusel kui ka apteekrite kaudu, kes annavad edasi neile laekunud tähelepanekuid ja soovitusi.

Autor: Heli Lehtsaar-Karma, toimetaja

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt