Ees ootavad metsikud ajad ärikinnisvara üüriklientide püüdmisel, kirjutab Uus Maa kinnisvaraanalüütik Igor Habal, kes ennustab kaubandussektorile alanud aastaks kannibalismi.
- Uus Maa kinnisvaraanalüütik Igor Habal Foto: Eiko Kink
Küllastumine on visuaalselt kõige ehedamalt tunnetatav kaubanduspindade turul. Kui varasematel aastatel kõigepealt loodeti ning seejärel ennustati, siis 2017. aastal saab tõeks see, et keiser on alasti ning et Tallinnas on kaubanduspinda enam kui turg vastu võtta suudab. Trend süveneb veelgi enam 2018.
Äripäeva Kinnisvarakonverents
Kui januned värske info järgi, osale ka 21. veebruaril Tallinnas Kultuurikatlas toimuval Äripäeva kinnisvarakonverentsil, kus räägime nii suure poliitika mõjust kinnisvaraturule, märgilistest tehingutest 2016. aastal kui ka kinnisvaraarenduse ja üürituru trendidest.
Kõige haavatavamad on muutustele vananenud kontseptsiooniga, valdavalt keskmise suurusega kaubanduskeskused, mis jäävad kogu linna hõlmavate kaubanduskeskuste kõrval väikeseks, ent kodupoodide jaoks liiga suureks. Nullvakantsist enam ei räägita, kuna ka kõige vähem tähelepanelik klient näeb siin-seal tühje pindu. Ellujäämiseks tuleb kas hindu alandada või eristuda, kuna turukannibalism ning e-kaubanduse järk-järguline pealekasv avaldavad püsivat mõju. Kaubanduskeskuste arendusperioodid pikenevad ning eelnevat kokku võttes võib ennustada, et surve üürihindadele kasvab ning vakants pigem suureneb.
Võidukäiku jätkavad ridalaod ehk stock-office’id.
Sünge ennustuse pehmendamiseks rõhutab Habal, et üürnike seisukohalt on alanud aasta võimalusterohke. Rikkalikult uusi ja heatasemelisi pindu võimaldab teha kiirustamata kaalutletud otsuseid lähtudes ettevõtte vajadusest ning lähiaasta tegevuskavast. Samuti on see hea saada soodsa hinna ning piisava varuga pinda agressiivsetele laienejatele. Üürileandjaid viib sel aastal edasi nutikus, paindlikkus ning võime mõelda kastist välja.
Loe Igor Habali täispikka prognoosi ärikinnisvaraturule
siit.
Autor: Anne Oja, Kinnisvarauudised.ee toimetaja
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.