Toidupäästjad laienevad: Tallinn sai uue “parim enne” poe
„Pidev hinnatõus on muutnud tarbijad hinnatundlikumaks – ostukorvi valitakse üha enam kaupa, mille „parim enne“ on möödas või lähenemas,“ ütles Sumena tegevjuht Joosep Kaljula. Ettevõte avab neljanda “parim enne” poe Tallinnas, Vesse keskuses.
Vasakul Oliver Sebastian Lamp, paremal Joosep Kaljula.
Foto: Sumena OÜ
Kaljula sõnul on uue “parim enne” poe avamine loomulik samm, sest pidev hinnatõus poelettidel mõjutab meid kõiki. “Täna ostame poest tooteid ühe hinnaga, paar päeva hiljem juba tunduvalt kallimalt,” ütles Kaljula.
Noorte ettevõtjate asutatud toidupäästmise pood Sumena avas esimese kaupluse Ida Virumaal Kohtla-Järvel. Pood asub Vironia keskuses, kus valikus 300 toodet maiustustest ja kuivainetest sügavkülmutatud kauba ja jookideni.
Eesti esimese „parim enne“ toidupäästmise poe Sumena asutaja Oliver Sebastian Lambi sõnul ei jõua täiesti kõlblikud toiduained vajajateni, sest paljud suured brändid ning ka riik soodustavad pigem kauba hävitamist.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.