Uuringu tegija sõnul väheneb töötajaskond jaekaubanduses tarkade masinate tõttu, sealhulgas iseteeninduskassade pärast. Prisma Peremarketi personalidirektor Miia Rohtmets ütleb Õhtulehele, et iseteeninduskassad pole ohuks töötajatele, vaid vältimatu abinõu, et kuidagigi leevendada kaubandussektori tööjõupuudust. „Eesti jaeturu probleem on väga väike turg ja suur killustumine – meil on miljonilisel turul viis konkureerivat jaeketti. Selliste mahtude juures on igasugu IT-arendused väga kulukad, kuid arvestades tööjõu olukorda, on need vältimatud,“ lausub ta.
Rohtmets toonitab, et praegu pole probleem selles, et mida teha kaubandussektorist vabaneva tööjõuga, vaid vastupidi, kust leida töötajaid. „Seega on põhjus ja tagajärg vastupidised – mitte tehnoloogia ei söö töötajaid välja, vaid inimeste puudus sunnib ettevõtteid enam tehnoloogilistesse lahendustesse investeerima,“ lisas ta.
„Pidades silmas tulevikuprognoose, on investeeringud tehtud selleks, et saada hakkama vananeva ühiskonnaga kaasneva tööjõuprobleemiga ning sellega puutume kokku juba praegu ja on arvata, et lihtsamaks olukord ei lähe,“ nendib Rimi personalijuht Kaire Tero.
Loe pikemalt Õhtulehest.
OSKA uuringu tulemustest loe pikemalt Äripäeva teemaveebist personaliuudised.ee.