Turu-uuringute firma Nielsen selgitas juba üheksandat korda välja edukaimad Baltimaades turule toodud toidu- ja esmatarbekaubad. Eestis osutus 2016. aasta kõige edukamaks uueks tooteks Premia Eriti Rammus vanillijäätis šokolaadilaastudega vahvlikoonuses. Teisele kohale tuli Eesti Pagari kanepiseemne leib ja kolmandale Aura Fruit õuna-kasemahla maitsevesi.

- Premia Eriti Rammus vanillijäätis šokolaadilaastudega vahvlikoonuses Foto: Premia
„Nielsen tunnustab igal aastal selle tiitliga ettevõtteid, kes on toonud turule parima tarbijate vastuvõtu osaks saanud tooted,“ ütles Nielsen Eesti juhataja Margo Kurisoo. „Tohutu hulga uute kaupade hulgas edu saavutamiseks peab toode vastama tarbijate vajadustele ning konkurentidest eristuma, kuid väga tähtis on ka tagada selle saadavus kauplustes ja kommunikatsioon,” lisas Kurisoo.
2016. aasta kõige edukamate uute toodete leidmiseks viis Nielsen läbi kaheosalise uuringu. Esmalt analüüsiti ketikaupluste 2016. aasta müügiandmeid ning leiti eri tootegruppide parimad uued tooted vastavalt nende keskmisele kuisele müügikäibele. Teine osa koosnes internetis läbi viidud tarbijaküsitlusest, kus selgitati välja, kui suur hulk tarbijatest on neid tooteid ostnud. Mõlema osa tulemuste kokkuvõttes määrati toodete üldine järjestus.
Erinevates tooterühmades olid Eestis edukaimad uued tooted järgnevad:
Sarnane auhind anti välja ka teistes Balti riikides. Lätis kuulutati 2016. aasta edukaimaks uueks tooteks Mangali-1 looduslik mineraalvesi ja Leedus Volfas Engelman Flandrijos Pinta õlu.
Nielsen on rahvusvaheline turu-uuringute firma, mis tegutseb rohkem kui 100 riigis üle maailma. Eestis mõõdab Nielsen juba üle 20 aasta regulaarselt toidu- ja esmatarbekaupade jaemüüke ning viib läbi erinevaid tarbijauuringuid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Värskete piimatoodete ja juustu tootja Valio pälvis möödunud aastal ostjate tunnustuse oma tootega Alma täispiim. Olles hinnanud toodete müüki kaubandusvõrgus ja ostjate arvamust, tunnistas rahvusvaheline turu-uuringute firma Nielsen 3,8-4,2-protsendilise rasvasisaldusega pastöriseeritud Alma täispiima kõige edukamaks 2017. aasta uudistooteks Eesti turul.
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.