• 31.05.17, 10:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aprillis jaekaubandusettevõtete müügitulu kasv aeglustus

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2017. aasta aprillis 2016. aasta aprilliga võrreldes püsivhindades 1%, teatab Statistikaamet. Kui märtsis kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 5%, siis aprillis kasv aeglustus.
Aprillis jaekaubandusettevõtete müügitulu kasv aeglustus
  • Foto: Raul Mee
2017. aasta aprillis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 537,4 miljonit eurot.
Kaubandusettevõtete müügitulu
Create column charts
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv aprillis aeglustus. Kui märtsis kasvas nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 10%, siis aprillis oli kasv 2%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes oli müügitulu väiksem kui eelmise aasta aprillis. Muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) jäi müügitulu eelmise aasta aprilliga võrreldes samale tasemele. Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga 22%. Keskmisest enam suurenes müügitulu veel ka kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 5%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu suurenes 2016. aasta aprilliga võrreldes 2%.
Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu, mis veebruaris ja märtsis kasvu näitas, pöördus aprillis taas langusesse ning vähenes eelmise aasta aprilliga võrreldes 4%.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes aprillis jaekaubandusettevõtete müügitulu 1%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2017. aasta nelja kuuga (jaanuar–aprill) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 2%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 16:55
Uue generatsiooni kassaplatvorm TreeCommerce keerab jaemüügitehnoloogia jaoks värske lehekülje
Põhjamaade ning Baltikumi jaemüügitehnoloogia lipulaev StrongPoint on aastaid tutvustanud ja loonud uusi, ostukogemusi parandavaid võimalusi. Kõige esimesed iseteeninduslahendused, automaatse vanusekontrolli tehnoloogia esmane kasutuselevõtt Euroopas – see on vaid üks osa sellest, mis tehtud ning mis on lihtsustanud jaekaubandusettevõtete müügiprotsesse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele